اصلاح نظام تفکر پیرامون پول و کسب و کار

اصلاح نظام تفکر پیرامون پول و کسب و کار

اصلاح نظام تفکر پیرامون پول و کسب و کار

 با مطالعه این مقاله با مباحث زیر آشنا می شوید:

۱-    پول یک سرمایه ذهنی است

۲-   به تحصیل پول تمرکزکنید

۳-  خلق پول حلال در دنیای بیرون


پول یک سرمایه ذهنی است

مشکلات پولی، لزوماً، مشکلاتکسب‌وکارنیست بلکه مسئله ایروانی و ذهنی است .پول یک سرمایه ذهنی است که در ذهن انسان متولد و بزرگ می‌شود. باورها و عقاید مشکل آفرینند نه لزوماًکسب‌وکارها و شرایط اقتصادی. گاهی معضلات مالی به نوع تعلیم و تربیت و شرایط مالی خانواده برمی‌گردد که چه باوری از پول در ما ساخته‌اند.

پول به‌زعم باورهای شما یک مقوله شیطانی نیست بلکه یک نعمت الهی است. آیا خانواده شما انسان‌های مقتصدی بودند و یا انسان‌های اسراف‌کاری؟ شما این باورها را از خانواده و یا محیط گرفته‌اید و احتمالاً شما باور درستی از این نعمت الهی ندارید.




چه‌بسا عقده‌هایی که در طفولیت و نوجوانی از پول داشته‌اید اینک در شما پیچیدگی‌هایی ایجاد کرده است که نمی‌دانید بهانه‌ها، شماتت‌ها و توجیه‌ها، بیماری‌های ذهنی راجع به پول است. به‌راحتی با مقوله پول عاشقانه کنار بیایید. اگر شما رفتارهای ذهنی خود را نسبت به پول اصلاح کنید، اتفاقات زیبایی برای پول شما رخ خواهد داد.

به تحصیل پول تمرکزکنید

 باید آموزش ببینید و در پول‌سازی استاد شوید. اولین عامل، ترس است. پاره‌ای از انسان‌ها وقتی به کم‌پولی خود فکر می‌کنند می‌خواهند از ترس سکته کنند و هزار قصه منفی برای خود می‌بافند و یک قبر هم برای خود سفارش می‌دهند و تمام این‌ها قضایای روانی است که تمام عملکرد انسان را درکسب‌وکار و همه عرصه‌های زندگی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و انسان را خسته و درمانده می‌کند. این احساسات منفی و ترس‌های چه‌بسا بی‌مورد، تمام عملکرد زندگی را خراب می‌کند. نکته دیگر این است که خیلی از انسان‌ها با احساسات خود پول را خرج می‌کنند، نه باعقل و منطق خود و این هم مسائل خودش را دارد.



انسان‌هایی که بی‌حساب‌وکتاب و با احساسات خود پول را خرج می‌کنند، هرچقدر هم پولدار باشند همیشه درگیر مشکلات کسب‌وکار و پولی هستند. این‌که آیا می‌توان پول را به‌آسانی و یا به‌سختی به دست آورد، یک باور بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است. نباید باورتان این باشد که برای به دست آوردن پول باید رنج کشید، باورها واقعیت آفرینند.

در مقابل خلق پول احساس قربانی بودن و ضعف نکنید بلکه خود را قهرمان خلق پول‌ها بدانید. پول را عامل لذت زندگی بدانید و هرگز برای به دست آوردن آن تأخیر نکنید. پول بلیطی است که می‌تواند شمارا به بهشت خدا ببرد. گاهی برای محکوم کردن کسی می‌گوییم که او انسان مادی‌گرا و پول‌پرست است. این قضاوت، شمارا از وادی نعمت پول محروم می‌کند. رابطه بین پول و شخصیت انسان، یک رابطه شگفت‌انگیز است. انسانی که منظم و مرتب و با دیسیپلین است و تمام‌کارهایکسب‌وکار و درآمدزایی خود را بسیار حساب‌شده و با دیسیپلین انجام می‌دهد به زیبایی و آرامی پول می‌سازد و لذت می‌برد.



یکی از عوامل فقر و کم‌پولی انسان‌ها عدم آموزش و آگاهی آن‌ها نسبت به قانونمندی‌های خلق پول و کسب وکار است. آن‌ها نمی‌دانند، بلد نیستند، آموزشی ندیده‌اند و اصولاً انسان‌های ناآگاهی هستند و لذا نمی‌توانند کسب‌وکار خود را راه اندازی کنند و تحصیل پول کنند. پاره‌ای از انسان‌ها اصولاً تنبل‌اند و اهمیتی به کسب پول نمی‌دهند. برای کسب پول انگیزه‌ای ندارند و تلاشی نمی‌کنند. حقارت‌ها و سختی‌های کم‌پولی را می‌پذیرند و از جای خود تکان نمی‌خورند. گاهی هم به بهانه اینکه من انسان معنوی هستم از تلاش برای پول درآوردن طفره می‌روند. مانند کسی که بگوید برای من سلامتی مهم نیست من مرد خدا هستم و به‌سلامتی در این دنیا اهمیتی نمی‌دهم. این فاجعه است.

خلق پول حلال در دنیای بیرون

بهترین نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری برای آموزش و یادگیری ما است. هرچه بیشتر بدانید، بیشتر به دست می‌آورید. یکی از روش‌های بهره‌برداری درست از پول این است که از آن برای سرمایه‌گذاری روی خود و خانواده و کسب‌وکار خود استفاده کنید و با آموزش‌های مختلف، شرایط یک زندگی خوب را برای خود و خانواده خود فراهم کنید. پول باید محصول جنبی اشتیاق و شوق شما در زندگی باشد.




 هرگاه به‌طورجدی به دنبال خلق پول حلال بودید بدانید که در این لحظه باید به دنیای درون خود بروید و تکلیف خود را با این نعمت الهی روشن کنید، زیرا پول ابتدا باید در ذهن شما شکل بگیرد و سپس در دنیای بیرون خلق شود. در این مرحله نباید در دنیای بیرون به دنبال پول بگردید. بلکه باید یک سلسله تحقیقات انجام دهید و کتاب‌ها و کلاس‌ها و بسته‌های آموزشی را پیدا کنید تا بامطالعه آن‌ها یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را برای خلق پول آماده کنید.

باید رسالت خود را در زندگی پیدا کنید و در راستای رسالت خود، کسب پول را بسیار مهم بدانید و کسب‌وکار خود را رونق دهید. یعنی که خلق پول حلال باید اسکلت اصلی رسالت شما در زندگی باشد.

تا آمادگی کامل ذهنی برای خلق پول را پیدا نکرده‌اید، هرگز از انسان‌ها نپرسید که من چگونه می‌توانم پول درآورم. این‌یک دام است. زیرا که این امر توجه شمارا از درون ذهنتان به‌سوی بیرون معطوف می‌کند و شما از قدرت دنیای درون خود و ذهنیت خود غافل می‌شوید وقتی‌که شما شب و روز با اعتقاد و باور زیبای خود و باایمان به خدای رزاق به پول حلال فکر می‌کنید، شما به یک مغناطیس جذابی تبدیل می‌شود که با اندک تلاشی پول، جذب شما می‌شود.

شما برای اینکه یک درخت تنومندی را خلق کنید که دنیایی از میوه را می‌دهد باید به تقویت ریشه‌های این درخت فکر کنید؛ آنگاه برگ‌ها و میوه‌ها خودبه‌خود حاصل می‌شود. لذا در بحث خلق درخت پول، باید به اصول و ریشه‌های چنین ساختاری فکر کنید. سپس میوه آن‌که پول است خودبه‌خود به طرز فراوانی به دست می‌آید. اگر در دنیای درون خود ریشه‌های لازم برای خلق پول حلال ساخته شود به‌راحتی در دنیای بیرون روش‌های خلق آن را پیدا خواهیدکرد.



 لذا به دنبال فرمول پول‌سازی نباشید، بلکه دنیای درون و ریشه‌های ذهنی را مستحکم کنید، آنگاه پول فراوان خود به دنبال شما می‌آیدو کسب‌وکار شما را زیر و رو می کند. پول، میوه درختی است که ریشه‌هایش در ذهن ماست و ساقه‌ها و برگ‌هایش در دنیای بیرون ما. اگر می‌خواهید قدرت خلق و درآمد خود را بالا ببرید، به دنیای خود نگاه کنید و ببینید که چه چیز ارزشمندی دارید که می‌توانید عرضه کنید و کسی درجایی بابت آن پول به شما پرداخت کند. شما در چه حوزه‌هایی می‌توانید ارزش‌آفرینی کنید؟ وقتی‌که این مهارت‌هایتان را روی کاغذ می‌آورید، می‌بینید که چه توانایی‌هایی دارید و چه انسان ارزشمندی هستید. بیایید توانمندی‌های خود را کشف کنید.

برای کشف توانایی خود جواب سؤالات زیر را برای خود بنویسید:

از انجام چه‌کارهایی در زندگی لذت می‌برید؟

از کدام کار احساس کامیابی و رضایت می‌کنید؟

 کاری که از انجام آن کار گذر زمان را احساس نمی‌کنی. شغل ایده آل شما چیست و از چه‌کاری نهایت لذت را می‌برید؟ ) معیار موفقیت در شغل)

چه‌کاری انجام می‌دهید؟

کجا آن کار را انجام می‌دهید؟

چرا آن کار را انجام می‌دهید؟

چه زمانی آن کار را انجام می‌دهید؟

چگونه آن کار را انجام می‌دهید؟

با چه کسانی یا برای چه کسانی، آن کار را انجام می‌دهید؟



خلاصه مقاله:

رسالت خود را در زندگی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که کسب پول حلال باید به رسالت شما در زندگی سایه افکند. ذهن خود را باید نسبت به مقوله پول، سلامت کنید تا اتفاقات بهتری در زندگی شما رخ دهد. پول صرفاً یک مقوله ذهنی و روانی است. شما باید خودتان به‌عنوان رهبر یک زندگی و مسئول تمام دستاوردهای زندگی، مسئولیت خلق پول حلال را خود به عهده بگیرید و به‌عنوان یک قهرمان زندگی، مشروع و حلال پول به دست آورید و با درایت و تعقل هزینه کنید و حتی گاهی با منطقی درست ببخشید و از لحظه‌های زندگی خود لذت ببرید.

نظر کاربران

پروین فرزنونی پروین فرزنونی 4 سال پیش
عااالی وواقعی انگیزشی مثل همیشه
شجاع  منصوری شجاع منصوری 4 سال پیش
متشکرم اگر در مورد پول بیشتر مطلب بگذارید ممنونم
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.