دنیایی که تخیل، آن را می سازد!

دنیایی که تخیل، آن را می سازد!

مقدمه
بسیاری، تخیل را با توهم کردن مرتبط و هم معنا می دانند و بنابراین، نمی توانند ارتباطی میان آن و موفقیت پیدا کنند. اما این باوری کاملا اشتباه است!
انسان، دارای قدرت شگفت انگیز تخیل است و این توانایی را دارد که قبل از آن که چیزی اتفاق بیفتد، آن را در ذهن خود تصورکند و ببیند.
به طور کلی، انسان می تواند از گذشته هایش رها شود و با قدرت تخیل اش، در آینده زندگی کند و بنابراین، هر آرزو، هدف و برنامه ای را در ذهن و تخیل خود آغاز کند و سپس دردنیای بیرون، به واقعیت تبدیل کند.
در این مقاله سعی می کنیم که با مفهوم تخیل و کارکرد آن در زندگی، بیشتر آشنا شوید.


تخیل همه چیز است، تخیل پیش درآمدی از جاذبه های آینده زندگیست. (آلبرت انیشتین)



ضمیر ناخودآگاه انسان، دقیقا به مانند یک کامپیوتر عمل می کند و این کامپیوتر ضمیر ناخودآگاه انسان، مثل هر کامپیوتری می‌تواند تصویر دریافت کند و در هر لحظه میلیون‌ها بایت اطلاعات را در قالب یک عکس (تصور و تخیل) دریافت کرده پردازش کند و حاصلی را پدید آورد.                   
هنگامی که شما تصویری در ذهن خود خلق می‌کنید، عین این تصویر بر روی ضمیر ناخودآگاه اسکن شده، وارد می‌شود و به عنوان مجموعه‌ای از سیگنال‌ها و پیام‌ها، بر ضمیر ناخودآگاه شما تأثیر می‌گذارد. این تصویر پردازش می‌شود و ضمیر ناخودآگاه مفهوم آن تصویر را می‌تواند در دنیای واقعی زندگی شما عینیت ببخشد.                 
تخیل کردن راهی برای از بین بردن خطاها و اشتباهات و صرفه جویی در زمان است.
وقتی که شما تصوّر می‌کنید که مثلاً فلان اتومبیل زیبا را خریده‌اید و به همراه عزیزان خود به سفر شمال ایران رفته‌اید، هوا هم بسیار عالی است و شما با شنیدن نغمه‌ی زیبای موزیکی که از ضبط اتومبیل شما پخش می‌شود، لذت می‌برید و درعین‌حال به مناظر زیبای جنگل اطراف جاده نگاه می‌کنید، چنین تصویر و تخیلی برای شما این قابلیت را دارد که عیناً به‌ زودی در دنیای شما اتفاق بیفتد و شما روزی آن اتومبیل زیبا را می‌خرید و به همراه عزیزانتان در همان سفر شمال و در همان جنگل‌ها و جاده‌ها رانندگی می‌کنید! و ناگهان در سر یک پیچ جنگل به خود نهیب می‌زنید که وای خدا من! من دقیقاً این صحنه را دو سال پیش تجسم و تخیل کرده بودم، درحالی‌که آن روز اصلاً اتومبیل نداشتم و فقط آرزو کردم روزی من هم بتوانم چنین اتومبیل زیبایی بخرم و با عزیزان خود سفر کنم.         


                                                                                                         
تصویرسازی ذهنی، یکی از بهترین شیوه‌های برنامه‌ریزی و هدایت ضمیر ناخودآگاه و در نهایت استفاذه از قانون جذب است.                                                                                                                           
تخیل از اصلی ترین ابزار برای استفاده از قانون جذب است. شما تصویری را در ذهن تان ساخته و اکثر اوقات روی آن متمرکز می شوید. این کار باعث ایجاد نقشه ی راهی در ذهن تان می شود. این نقشه ی راه در ضمیر ناخودآگاه تان حک می شود و موجب تقویت نیرو و انگیزه تان شده و کمک می کند تا فرصت های مرتبط را دریابید. تکرار تصویر ذهنی از هدف‎ تان، قانون جذب را به کار انداخته و آنچه که می خواهید را به زندگی تان جذب می کند.
ثروتمندترین و موفق‌ترین انسان‌ها، کسانی هستند که بیشتر و بهتر از بقیه توانسته‌اند در ذهن خود خیال‌پروری مثبت کنند.                                                                                                                    
 شما باید همواره به عنوان «انسان زیبای دیگر» خیال‌پردازی‌های مثبت کنید و زیبایی‌های زندگی را، ابتدا در ذهن خود خلق کنید و بدانید آنچه را که شما در ذهن خود تجسم (تخیل) می‌کنید می‌توانید در دنیای واقعیت‌ها خلق کنید؛ و این قدرت انسان است.                                                                                               
یادتان باشد، که برای رسیدن به موفقیت صد قدم نیاز دازید که 99 قدم آن را باید در ذهن خود بردارید و یک قدم را با زور بازو! این یک قانون است.
اما متاسفانه بسیاری از انسان ها با این قانون آشنا نیستند و در نهایت، این قدرت تخیل که در وجود انسان است، دست نخورده باقی می ماند و بسیاری، هیچگاه متوجه این نیرو در وجودشان نمی شوند و تا آخر عمرشان با تکیه بر زور بازوی خودشان پیش می روند، غافل از اینکه به نیروی بسیار شگفت انگیزی مجهز هستند که می توانند با استفاده از این نیرو نیروی تخیل و تجسم و همچنین قدرت خلاقیت درونشان یک زندگی بی نظیر را در همه ابعادش برای خود خلق کنند.
می‌گویند آقای نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که قدم بر کره ماه گذاشت، روزی در سن پنج‌سالگی نگاهی به ماه کرد و گفت خدایا، چقدر این ماه قشنگ است! چقدر خوب است که من به آنجا بروم و آن را از نزدیک ببینم. او با این تخیل زندگی کرد و تمام عمرش به این فکر بود که چگونه می‌تواند به کره‌ی ماه برود و بر این آرزو و تخیل کودکانه‌ی خود جامه‌ی عمل بپوشاند. این فرمول را همیشه برای موفقیت به‌خاطر بسپارید:                             
گام اول، تخیل کردن
گام دوم، داشتن خواست و اشتیاقی سوزان
گام سوم، ایمان به موفقیت
و گام چهارم، اقدام کردن



نتیجه گیری
انیشتین می گوید، تخیل از علم بالاتر است. علم محدود است اما تخیل، دنیا را احاطه می‌کند.
ما انسانها دو نوع قدرت داریم یکی قدرت جسم و فیزیک ما است و دیگری، قدرت ذهن ما!
و قدرت ذهن انسان بسیار قدرتمند تر می تواند در راستای رسیدن به موفقیت ها، به انسان کمک کند. استفاده کردن از تمام نیروهای ذهن انسان نیاز به مهارت و تمرین دارد.
در همین راستا، قدرت تخیل هم با تمرین و تکرارکردن، بسیار نیرومندتر می شود به عبارتی، به قول خوزه فارمر(نویسنده سبک علمی و تخیلی)، تخیل مانند عضله است که هرچه بیشتر از قوه‌ی تخیل استفاده کنید، قوی‌تر می‌شود.
بنابراین، سی کنید که هر روز زمانی را برای تصویرسازی های ذهنی و تخیل کردن هایتان بگذارید تا بتوانبد از قدرت آن در جهت دستیابی به دستاوردهایتان استفاده کنید.


تمرین:
یکی از مشکلاتی را که با آن درگیر هستید و به نوعی غیرقابل حل به نظر می‌رسد را در نظر بگیرید و به جای استرس، تصورات خود را رها کنید و اجازه دهید که قدرت خیال‌تان به احتمالاتی دست یابد که تاکنون به آن فکر نکرده‌اید.
سعی کنید که در تصورات‌ خود ، همه‌ چیز را با هم ترکیب کنید و به هم ارتباط بدهید و اجازه بدهید همه‌ی عناصر و احتمالات در کنار هم تصورات شما را بسازند و راه حل هایی که در ذهن تان شکل گرفت را در دفترچه ای یادداشت کنید. بعد به سراغ یادداشت هایتان بروبد و نوشته هایتان را با تحلیل بیشتری بررسی کنید.


دوستدار شما دکتر علیرضا آزمندیان



نظر کاربران

نیما دهقان نیما دهقان 4 سال پیش
سلام دکتر وقت بخیر ‌.. من مطالب زیادی در رابطه با قانون جذب خوندم ، ولی طبق کوانتوم ؛ ذره ها که رفتار موجی و ذره ای دارند ، وقتی ناظری بر اون ها قرار داده میشه اون ها رفتارشون رو تغییر میدن ؛ کائنات هم چنین رفتاری رو دارن ؛ وقتی متوقع باشیم از خواسته مون و هرروز به خواسته مون فکر کنیم اون ها تغییر رفتار میدن .. بنابر این ما باید خواسته مون رو بخوایم و رها کنیم ، رهای رها و اونقدر بهش فکر نکنیم ، جوری رفتار کنیم که انگار اون رو داریم .. وقتی هم که چیزی رو داریم و به خواسته ای رسیدیم زیاد بهش فکر نمیکنیم و تمرکزمون روش زیاد نیست.. نظر شما چیه دکتر؟ لطفا اگه اشتباه میکنم بهم بگید.. خیلی ممنونم ازتون♥️
اکبر بیگ محمدی اکبر بیگ محمدی 4 سال پیش
بسیار مقاله عالی و زیبایی بود استاد از شما متشکریم 🙏
حمید لشکری حمید لشکری 4 سال پیش
سپاس از استاد بینظیر جناب دکتر آزمندیان . فوق العاده بود 🙏🏻
لیلا ایرانی لیلا ایرانی 4 سال پیش
من یبار این کارو کردم واقعا نتیجه بخشه مثل معجزه ای میمونه ک مطابق میل خودت خلقش کردی ❤️
محجوبه میرلوحی محجوبه میرلوحی 4 سال پیش
با سلام و احترام به استاد نوبل مقاله ای بسیار عالی و شگفت انگیزی است و باعث آگاهی از داشتن دریچه ای به وسعت نور الهی برای تصور و خلق رویای زندگیم شد ممنون استادم
Majid karami Majid karami 4 سال پیش
سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزرگوار ،بسیار عالی ومفید ،بقول خودتون تخیل هامیوه رسالت اند 💖🙏
آتیلا صادقی نیا آتیلا صادقی نیا 4 سال پیش
مثل همیشه فوق العاده اید استاد
مرضیه فخیم مرضیه فخیم 4 سال پیش
درود من سال ۷۷با سه فرزندم هنرجوی تکنولوژی فکر بودم. اون زمان انگیزه و تخیل داشتم و تقریبا به خیلی چیزها رسیدم. بخصوص دخترم که همچنان درس‌های دکتر را دنبال می‌کند. الان که شصت سالم شده نه تخیل دارم نه انگیزه ، اصلا اینو دوست ندارم. کسی میتونه منو راهنمایی کنه که چه باید بکنم تا دوباره همون انگیزه در من بیدار بشه؟ سپاسگزار خواهم بود که منو راهنمایی کنید🙏
سیدمهدی موسوی سیدمهدی موسوی 4 سال پیش
کاملا بانظرات دکترآزمندیان موافقم...
ام البنین جمالی ام البنین جمالی 4 سال پیش
فوق العاده عالی...من به عینه این تخیل و رسیدن به هدف رو جذب کردم..خدا رو شکر که استاد تاثیر گذاری هستید و به خوبی رسالت خود رو انجام میدهید. من راه خودم پیدا کردم..بسیار سپاسگزارم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ام البنین جمالی ام البنین جمالی 4 سال پیش
فوق العاده عالی...من به عینه این تخیل و رسیدن به هدف رو جذب کردم..خدا رو شکر که استاد تاثیر گذاری هستید و به خوبی رسالت خود رو انجام میدهید. من راه خودم پیدا کردم..بسیار سپاسگزارم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
پروین فرزنونی پروین فرزنونی 4 سال پیش
گاهی حتابرای تخیل وتجسم تنبلی وکاهلی میکنیم والاواقعاجواب میده. متشکرم دکتر
لیلا غلامپور لیلا غلامپور 4 سال پیش
مثل همیشه عالی
علی اکبر میرزاخانی علی اکبر میرزاخانی 4 سال پیش
سلام عالی و بی نظیر بود استاد من از بچه گی تخیل رو خیلی دوست دارم و با تخیل به خیلی از آنها رسیدم.. بگم.. چی .. نمی گم تو نوبل میگم.. تشکر از زماتتون ☺🌹🌹🌹❤
شاهرخ فلاح شاهرخ فلاح 4 سال پیش
سلام و درود بسیار عالی جذاب با سپاس
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.