قانونمندی های خلق ثروت و پول حلال

قانونمندی های خلق ثروت و پول حلال

مقدمه
پول سازی و ثروت آفرینی مهارتی است که هر انسانی می تواند آن را بیاموزد.
ناپلئون هیل نویسنده کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، پس از مصاحبه با 500 ثروتمند خودساخته در آمریکا ظرف 22 سال به این نتایج می رسد که :
1- تمام ثروتمندان خود ساخته در حوزه کاری خود مهارتی عالی داشته اند.
2- هیچ کدام از آن ها این مهارت را از قبل نداشته اند. خیلی از آن ها روستایی بوده اند که حتی در ابتدا سواد هم نداشته اند!
3- تمام مهارت ها قابل یادگیری هستند.
این تحقیق به تو این نوید را می دهد که هرکسی که هستی کافی است که قانونمندی ها و مهارت های خلق ثروت حلال را یاد بگیری و اجرا کنی و مطمئن باشی که مانند بقیه ثروت آفرینان، ثروتمند شوی.
استادم جیم ران در آمریکا می گفت: تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک امورات تو را می گذرانند ولی آموزش های غیر آکادمیک که مهارت ها را یاد تو می دهند، تو را ثروتمند می کنند.



ثروت آفرینی فقط یک مهارت است که همه انسان ها می توانند یاد بگیرند و عمل کنند و ثروتمند شوند.
بسیاری از ثروتمندان، در ابتدا بدون هیچ سرمایه ای و تنها با فروش خدمات خودشان که حاصل مهارت های آن ها بوده، پول در آوردن را آغاز کرده اند.
اولین سرمایه ای که تمام انسان ها برای پول درآوردن دارند و می توانند از آن استفاده کنند، خودشان هستند.
بالاخره هر انسانی ساعتی چند تومان می ارزد که می تواند بفروشد و پولی را بدست بیارود. (مثل کارگری که برای هر ساعت کارش، مقداری پول دستمزد می گیرد.)
 اما ارزشمند ترین سرمایه هر انسانی که از جسمش هم مهم تر است ، فکر و اندیشه او است.
بنابراین، می توان گفت که:
ثروت آفرین ترین سرمایه بشر، فکرش است که می تواند آن را به صورت ایده های مختلف و به قیمت شگفت انگیزی بفروشد و ثروتمند شود، لذا میزان ثروت آفرینی تو  به کیفیت تفکرت بستگی دارد، و نحوه تفکرت به میزان علم و مهارت ها و آموزش هایی که فراگرفته ای، وابسته است.
آری، همه این نکته ها، راه هایی است که تو را در مسیر پرنعمت ثروت آفرینی قرار می دهد و وقتی که تو با دنیایی از عشق و انگیزه این مسیر را طی کنی و برای آن تلاش کنی، قطعا به ثروت های حلال انبوهی خواهی رسید که شاید از نظر توده¬های مردم این موضوع باورکردنی نباشد ولی این چیزی است که واقعیت دارد. بنابراین، باید از همین امروز شروع کنی و ایده های جدید ثروت آفرین خودت را مکتوب و بر روی آن ها تمرکز و کار کنی تا خدا و کائنات خدا هم تو را کمک کنند و با اجرا کردن آن ایده، تو ثروتمند شوی. فراموش نکن که فاصله فقر و ثروت برای یک انسان می تواند فقط یک ایده باشد.
برای این که بتوانی انگیزه های بیشتری داشته باشی تا از منطقه امن خودت به سرزمین ناشناخته های زندگی هجرت کنی و به ثروت های انبوه حلال برسی به تو توصیه می کنم که استانداردهای زندگی خودت را بالا ببری! و انتظار بهتری از خودت و زندگیت داشته باشی.
وزن، سلامتی، علم، ثروت، روابط و خانواده، شغل و درآمد همه این ها را تصمیم بگیر که عالی کنی.
از فضای روزمره، کسالت بار و تکراری زندگیت بیرون بیا و به دنیای بهتری فکر کن. و اگر تا حالا خیلی ساده و با قناعت و کم پول زندگی کرده ای، احساس کن که حق تو خیلی بیشتر از این چیزهاست و تو باید تحول بزرگی در زندگی مالی خودت ایجاد کنی و باید از همین امروز شروع کنی.
لذا آن قدر به آدم های بدبخت و فقیر نگاه نکن و همواره به خودت بگو که: خب، من که از آن ها بهترم!
معلوم است که باید بهتر باشی! چرا که قرار است تو بر روی خودت سرمایه گذاری کنی و آموزش و مهارت بدست بیاوری. کاری که هرگز فقیران اعتقاد ندارند که باید انجام دهند و آموزش ببیند. لذا چرا تو خودت را با چنین انسان های غافلی مقایسه می کنی. به هرحال وقتی به انسان های موفق و ثروتمند نگاه می کنی، این زمان است که استانداردهای زندگیت را بالا می بری و مرتب آموزش می بینی و رشد می کنی.


عادت های پولساز راز دنیای ثروت آفرینان است. عادت هایی مانند سحرخیزی، عادت نظم، دیسیپلین، عادت راست گویی در معامله و تعامل با انسان ها و....
لذا عادت های زیبا را در خودت بساز و یک احساس متفاوتی را در خودت ایجاد کن و مرتب با خودت بگو من می توانم به ثروت حلال انبوهی دست پیدا کنم!
شاید با این سخن من، نزد خودت بگویی که چقدر این نگاه در زندگی نگاه مغرورانه ای است که می گویی به فقیرها نگاه نکن و به ثروتمندها نگاه کن و خودت را بالا بکش!
پس فقرا چی؟! آن ها چه گناهی کرده اند که نباید ما حتی نگاه هم به آن ها کنیم، پس چه کسی باید به داد آن ها برسد؟!
این سوال، خودش یعنی این که اصولا تو، سمت و سوی درستی از تفکر و نگاه درست به قانونمندی های جهان هستی را نداری.
اولا بهترین خدمتی که می توانی برای فقرا انجام دهی این است که خودت یکی از آن ها نباشی. ضمن این که تو وقتی که مرتب خودت را با فقیران مقایسه می کنی ناخودآگاه می خواهی به عنوان همدردی با آن ها مثل این قشر از جامعه باشی و لذا طبق قانون جذب تو هم فقرها و نداری ها را جذب دنیای خودت می کنی.
بنابراین، باید بدانی که هم فقر علت دارد و هم ثروت!


فقر، حاصل فکر و شخصیت فقیرانه آدم های فقیر و ثروت حاصل تفکرات و شخصیت یک انسان ثروتمند است و اصولا مسئله فقر قبل از اینکه یک فقر مالی باشد، یک فقر فرهنگی و فکری و اعتقادی است.
یکی از عوامل فقر و کم پولی انسان ها عدم آموزش و آگاهی آنها نسبت به قانونمندی های خلق پول است. آنها نمی دانند ، بلد نیستند، آموزشی ندیده اند و اصولا انسان های ناآگاه هستند و لذا نمی توانند پول زیاد بدست بیاورند.
لذا تو سعی کن از تفکر فقیرانه فاصله بگیری و به ثروت ها فکر کنی تا ثروتمند شوی و بعد با آموزش دادن به فقیران آن ها را به سمت ثروتمند شدن پیش ببری.
اگر فکر کنی خدمت خوب به فقیران این است که به آن ها غذا و پوشاک و یا یارانه بدهی، این یک اشتباه بزرگ است زیرا گیرم امروز با غذای تو او سیر شود، فردا را چه می کند؟
لذا بهترین خدمتی که می شود به فقیران کرد این است که به آن ها، ماهیگیری یاد دهی و با آموزش های مختلف ذهن آن ها را به یک ذهن پولساز و ثروت آفرین تبدیل کنی.
پاره ای از انسان ها اصولا تنبل هستند و اهمیتی به کسب پول نمی دهند. برای کسب پول انگیزه ای ندارند و تلاشی هم نمی کنند. حقارت ها و سختی های کم پولی را می پذیرند و سعی و تلاشی در جهت بهبود خودشان انجام نمی دهند.
گاهی هم به بهانه این که من انسان معنوی هستم از تلاش برای پول درآوردن طفره می روند.
مانند کسی که بگوید برای من سلامتی مهم نیست! من مرد خدا هستم و به سلامتی در این دنیا اهمیتی نمی دهند. و این یک فاجعه است! لذا تو  باید خودت به عنوان رهبر و مسئول تمام دستاوردهای زندگی، مسئولیت خلق پول حلال را خود به عهده بگیری و به عنوان یک قهرمان زندگی، به طور مشروع و حلال پول در بیاوری و با درایت و تعقل هزینه کنی و حتی گاهی با منطقی درست  مقداری از آن را ببخشی و از لحظه های زندگی خودت لذت ببری.
بنابراین، اگر استطاعت مالی نداری و نمی توانی برای فقیران کاری بکنی، حداقل اجازه نده که فقیران جامعه فکر و باورهای تو را به سمت خودشان بکشانند و نگذارند که تو به ثروت ها فکر کنی.
لذا دلسوزی بیهوده برای فقیران بدون اینکه از دست تو کاری بیاید، یک حرکت غافلانه است. بگذار با این آموزش ها، فکر و باورهای تو تغییر کنند و سپس، باورهای آن ها را هم تغییر دهی تا آن ها هم بیاند و با تغییر در نظام تفکرشان و با دیدن این نوع آموزش ها بتوانند به جای این که زانوی غم فقر در بغل بگیرند و دل تو را بسوزانند، بیایند و باور کنند که ارض واسعه خداوند پر است از فرصت ها که هر انسانی می تواند با تفکر درستش هر فرصتی را به ثروتی تبدیل کند.
باید فراموش نکنی که مشکلات پولی، لزوما مشکلات اقتصادی و کسب و کار نیست بلکه مشکل روانی و ذهنی انسان هاست. مشکل باورها و پارادایم ها و شخصیت هاست.
بنابراین، این باورها و پارادایم ها مشکل آفرین هستند نه لزوما شرایط اقتصادی مملکت و کسادی بازار. به خاطر این که در همین کسادی بازار چه انسان هایی که پول های حلال زیادی را بدست می آورند به این دلیل که آن ها باور ندارند که بازار زندگی کساد است و به هرکسی می رسند از بدبختی و نگون بختی بازار اقتصاد حرف بزنند. آنها حتی مراقب کلمات و جملاتی که می گویند هم هستند و همیشه از روزی فراخ خداوند، برای خودشان حرف می زنند. لذا اصولا و لزوما کسب و کارها و شرایط اقتصادی نیست که انسان ها را فقیر می کند و باید بدانی که علی القاعده پول یک موضوع احساسی و اعتقادی است، اگرچه شرایط اقتصادی مملکت هم مطمئنا مهم است اما حرف من این است که باورها و احساس ها و نگاه ما انسان هاست که شرایط اقتصادی را می تواند بدتر و بدتر کند و این  راز مهمی است که معمولا مردم از آن خبر ندارند.
گاهی هم، مشکل بی پولی برمی گردد به نوع تعلیم و تربیت و شرایط مالی خانواده ها که چه باوری از پول در ذهن ما ساخته اند. آیا پول به زعم باورهای تو یک مقوله شیطانی است یا یک نعمت الهی؟! آیا خانواده تو انسان های مقتصدی بوده اند و یا انسان های دست و دل بازی؟  لذا اگر تو عزیز من رفتارهای ذهنی خودت را نسبت به پول اصلاح کنی، اتفاقات زیبایی برای پول و ثروت تو رخ خواهد داد.
بهانه ها، شماتت ها و توجیه ها، بیماری های ذهنی در ارتباط با پول است که می تواند واقعا آدم را فقیر کند لذا   ذهن خودت را باید نسبت به مقوله پول، سلامت کنی تا اتفاقات بهتری در زندگی مالی تو رخ دهد. حالا اجازه بدهید یک نگاهی بکنیم به موانع خلق پول و ببینیم که چه موانعی وجود دارد که نمی گذارد خیلی از آدما به سمت ثروت بروند؟
اولین عامل ترس است که رفیق فقر است!                                                                                                
بعضی از انسان ها وقتی به کم پولی خود فکر می کنند می خواهند از ترس سکته کنند! و هزار قصه منفی برای خودشان تعریف کنند و یک قبر هم برای خود سفارش می دهند. همه جا زود مایوس می شوند و خلاصه تسلیم فقر و بی پولی خودشان می شوند. درحالی که فقر پایان سرنوشت بشر نیست و با روحیه الوهیت بشر سازگاری ندارد و فطرت بشر به سمت خلق دستاوردها گرایش دارد. پس نباید تسلیم فقر شد و باید حرکت کرد و با اجرای درست قانونمندی ها و تغییر و تحول در باورها و اندیشه ها و احساس ها به سمت ثروت آفرینی حرکت کرد و خدای رزاق هم اگر حرکت تو را ببیند به تو برکت ها خواهد داد.
از طرفی، پول را باید تدبیر کرد. هم در خلقش، و هم در خرجش!
این که آیا می شود پول را به آسانی و یا به سختی بدست آورد، این یک باور بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز است.
نباید باورت این باشد که برای بدست آوردن پول باید رنج کشید. به خاطر اینکه اصولا باورها واقعیت آفرینند. یعنی اگر واقعا باورت این باشد که برای بدست آوردن پول باید رنج کشید تو مطمئنا رنج می کشی تا کمی پول در بیاوری به خاطر اینکه اصولا هر چیزی را هرآنگونه که باور کنی اتفاق می افتد. پس باورت را اصلاح کن و اعتقاد داشته باش که برای تو عزیز دل خدا، ثروت ها و موقعیت های مالی به راحتی به دنیای تو می آیند و تو از این فرصت ها و موقعیت ها کمال استفاده را می کنی و به راحتی ثروتمند می شوی.
رابطه بین پول و شخصیت انسان، یک رابطه شگف انگیز است. انسانی که با شخصیت زیبای خودش، منظم و مرتب و با دیسیپلین مسیر ثروت آفرینی را می رود و تمام کارهای کسب و کار و درآمدزایی خودش را بسیار حساب شده انجام می دهد، به زیبایی و آرامی پول می سازد و لذت می برد.
یکی از روش های بهره برداری درست از پول این است که از آن برای سرمایه گذاری روی خودت و خانواده ات استفاده کنی و با آموزش های مختلف، شرایط یک زندگی خوب را برای خودت و خانوادت فراهم کنی.
و همیشه بدون که هر پولی رو که برای آموزش خودت صرف می کنی نه تنها هزینه نیست که از بین برود بلکه دقیقا یک سرمایه گذاری دراز مدت خوبی است که صدها و هزارها برابرش به سوی تو می گردد و تو را ثروتمندتر می کند. 
خب آنچه که تا حالا توضیح دادم بحث روانشناسی پول بود که همه آن ها در ذهن تو و در دنیای درون تو اتفاق می افتد.
حالا می خواهم بپردازم به قوانین ثروت آفرینی در دنیای بیرون تو و ببینیم که چگونه می شود دردنیای بیرون درست اقدام کنی و ثروت های حلال را بدست بیاوری.
حالا می خواهم بپردازم به بحث خلق پول حلال در دنیای بیرون تو.
اصل اول، اصل ارزش افزایی: Adding Value
اگر می خواهی قدرت خلق و درآمدزایی خودت را بالا ببری، به دنیای خودت نگاه کن و ببین که چه چیز ارزشمندی داری که می توانی به دنیای انسان ها عرضه کنی و کسی درجایی بابت آن پول به تو پرداخت می کند.
به عبارت دیگر، آن چیزی که برای عرضه کردن به دیگران داری، یا باید نیازی از نیازهای آنها را برطرف کند و یا اینکه باید ارزشی به ارزش های شان، بیافزاید و این امر راز مهم ثروت آفرینی برای انسانهاست.
اصل دوم، اصل قدرت خلق: Earning Ability  
قدرت خلق، توانایی انسان برای بدست آوردن چیزی است که برای او ارزشمند باشد.
اگر می خواهی که ارزش خودت و توانایی خلق خودت را بالا ببری باید در خود مهارتی ایجاد کنی که مردم و جامعه به آن مهارت نیاز دارند و بهای آنرا می پردازند. لذا از تو می خواهم که مهارت های خودت را مرتب به روز کنی. حالا تو باید ببینی که در چه حوزه هایی می توانی برای مردم ارزش آفرینی کنی.
وقتی که مهارت های خودت را روی کاغذ می آوری، خواهی دید که چه توانایی هایی داری و چه انسان ارزشمندی هستی که انگار خودت هم از آن بی خبر بوده ای. پس بیا و توانمندی های خودت را کشف کن!
آری، ثروت آفرینی از این جا شروع می شود و باید بدانی که، وقتی که قطره های اولیه بچکد بعدش شرشر می ریزد! و این قانون و راز مهم ثروت آفرینی در دنیای انسان هاست.
حالا می خواهم چند نکته بسیار مهم را برایت بگویم که باید خوب توجه کنی و جوگیر نشوی و به گونه ای عمل کنی که اشتباه نکنی و بعدا پشیمان نشوی.
اولا مطلقا به فکر پولدار شدن ناگهانی نباش. و یادت باشد که طبق تعریف، موفقیت فرایند تدریجی یک ایده ارزشمند است. قرار نیست برویم دزدی کنیم و پول دربیاوریم! و باید بدانی که ثروت حلال، علی القاعده، به تدریج بدست می آید و کار درست و مشروع، زمان لازم را می طلبد. بنابراین تو باید پول را از مجرای حلال بدست بیاوری و حق کسی را ضایع نکنی.
نکته مهم دیگر این است که تو باید ظرفیت ثروت را داشته باشی تا به بیراهه نروی. برای همین بهت گفتم که تو قبل از اینکه هر ثروتی را بدست بیاوری باید خودت را در مدل و پارادایم یک انسان ثروتمند ببینی که اولا هم قانون جذب را برای خودت به درستی فعال کنی و هم اینکه وقتی که آن ثروت بدستت رسید، مغرور نشوی و از آن ثروت به طور شایسته و متعادل استفاده کنی و لذت ببری. باید از موضع یک انسان ثروتمند موفق و ثروت آفرین با خودت و با همه برخورد کنی. تو گویی که همه چیز برای تو به زودی عالی می شود و دروازه ثروت ها و دستاوردها به روی تو باز می شود.
همه اینها به این بستگی دارد که برای خودت هدف های مالی داشته باشی و به عشق خلق آن، هر روز را در حال شکرگزاری از خداوند سپری کنی.
در فرایند ثروت آفرینی، بسیاری از ادیان و دانشمندان معتقدند که بخشی از پولی که بدست می آوری را باید ببخشی تا در زندگی تو گشایش ایجاد شود. حتی می گویند قبل از این که آن ثروت را بدست بیاوری، ببخش تا ضمیر ناخودآگاهت بگوید که می بخشی تا آن بتواند تو را زودتر در پارادایم یک انسان ثروتمند قرار بدهد تا ارتعاشاتی که از جانب تو به کائنات خدا منتشر می شود ارتعاشات قدرتمندی باشد که طبق قانون جذب بهتر و زودتر جواب بدهد.
نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر تو تا حالا در شرایط سخت مالی، زندگی می کنی و به امید خدا می خواهی از این به بعد به عنوان یک شخصیت ثروتمند و ثروت آفرین، خودت را ببینی و قوانین ثروتمندان را عمل کنی باید بیشتر با نوع زندگی انسان های ثروتمند آشنا باشی و در آن وادی فکر کنی و عمل کنی لذا بهت توصیه می کنم که سرگذشت ثروتمندان خود ساخته را بخوانی و از آنها الهام بگیری.
موضوع دیگر این است که تا زمانی که ثروتمند نشده ای، کسی هم سراغ تو نمی آید ولی وقتی که شروع به ثروتمند شدن کردی، افراد زیادی سراغ تو می آیند. لذا مراقب پولی که بدست می آوری باش، چرا که تبهکاران و کلاهبرداران در کمین هستند.
بسیار دقت کن پولی که بدست می آوری، باید با دقت خرج کنی و در توسعه کارت بسیار دقت کنی که خیلی بی حساب و کتاب بلند پروازی های غیر منطقی، نکنی.
به عنوان مثال، اگر در کارت با کسی شریک می شوی بسیار دقت کن که همه چیز بر اساس حساب و کتاب باشد و در ابتدای امر احساساتی عمل نکنی حتی اگر شریک تو برادرت و یا خواهرت باشد، باید همه چیز را مکتوب کنی و در چارچوب قرارداد عمل کنی.
اصل عدم اعتماد مطلق را فراموش نکن. به هیچ احدی اعتماد مطلق نکن. به هیچ کسی حتی بستگان نزدیکت چک سفید امضاء نده این کار یعنی بدبختی مادام العمر و تباه شدن یک عمر و یک زندگی. لذا باز هم تاکید می کنم که چک سفید امضا به هیچ کسی ندهی. ضمانت هیچ احدی را بیش از ظرفیت مالی خودت نکن وگرنه گرفتار می شوی. پشت چک و سفته کسی را بی حساب و کتاب امضاء نکن برای اینکه امضا کردن پشت چک و یا سفته هر کسی یعنی انگار خودت مسئولیت پرداخت آن مبلغ را پذیرفته ای و اگر صاحب چک و یا سفته نتواند پرداخت کند تو باید پرداخت کنی.
بازهم برگردیم به روانشناسی پول.
آیا ثروتمندان افراد خاصی در جامعه هستند؟ آیا فقیران هم می توانند ثروتمند شوند؟  
سوال این است که چگونه با تحول در شخصیت خودمان به یک انسان ثروتمند تبدیل شویم؟
ثروت آفرینی زیاد، در منطقه امن زندگی اتفاق نمی افتد و باید شخصیت توانمند و جذابی از خودت بسازی و به سرزمین ناشناخته ها هجرت کنی و قانونمندی های آن سرزمین را بدانی، تا با اجرای آنها بتوانی ثروت های حلال خوب را جذب دنیای خودت بکنی.
باید رسالت خودت در زندگی را پیدا کنی و در راستای رسالتت، کسب پول را بسیار مهم بدانی. یعنی که خلق پول حلال باید اسکلت اصلی رسالت تو در کار و زندگیت باشد.
تا آمادگی کامل ذهنی برای خلق پول راپیدا نکرده ای، هرگز از انسان ها نپرس که من چگونه می توانم پول در بیاورم. این یک دام است!
به خاطر اینکه این امر توجه تو را از درون ذهنت به سوی بیرون معطوف می کند و تو از قدرت دنیای درون خودت و ذهنیتت غافل می شوی.
وقتی که تو شب و روز با اعتقاد و باور زیبای خودت و با ایمان به خدای رزاق به پول حلال فکر می کنی ، به یک مغناطیس جذابی تبدیل می شوی که با اندک تلاشی، پول جذب دنیای تو می شود.
تو برای اینکه یک درخت تنومندی را خلق کنی که دنیایی از میوه را بدهد، باید به تقویت ریشه های این درخت فکر کنی. آن زمان است که برگ ها و میوه ها خود به خود حاصل می شوند. لذا در بحث خلق درخت پول، باید به اصول و ریشه های چنین ساختاری فکر کنی. آن وقت است که میوه آن درخت که پول است، خود به خود به صورت فراوان، بدست می آید.
اگر در دنیای درونت ریشه های لازم برای خلق پول حلال ساخته شود، به راحتی در دنیای بیرون، روش های خلق آن را پیدا خواهی کرد. لذا به دنبال فرمول پول سازی نباش. بلکه دنیای درون و ریشه های ذهنی خودت را مستحکم کن، بعد خواهی دید که پول فراوان خودش به دنبال تو می آید.
نکته بسیار مهم دیگر این است که، پول باید محصول جنبی اشتیاق و شوق تو در زندگی باشد.
یکی از شوق ها و لذت های زندگی تو باید تلاش و هیجان برای خلق پول حلال باشد و این در زندگی کارمندی که نیازی به هیجان و اشتیاق و تلاش ندارد، اتفاق نمی افتد. این لذتی است که در فضای خلاقیت ها و ابتکار های یک کارآفرین رخ می دهد.
هر زمان به طور جدی به دنبال خلق پول حلال بودی، بدان که در این لحظه باید به دنیای درون خودت بروی و تکلیف خودت را با این نعمت الهی روشن کنی. چرا که پول، ابتدا باید در ذهن تو شکل بگیره و بعدش در دنیای بیرون خلق می شود.
در این مرحله نباید در دنیای بیرون به دنبال پول بگردی بلکه باید یک سلسله تحقیقات انجام دهی و کتاب ها و کلاس ها و بسته های آموزشی را پیدا کنی تا با مطالعه آن ها، تو یاد بگیری که چگونه ذهن خودت را برای خلق پول آماده کنی.
حال سوال مهم این است که، آیا پول را هزینه کنیم و یا آن را باید سرمایه گذاری کرد؟
البته بسیار عالی است که تا می توانی پول اضافه را سرمایه گذاری کنی و باید بدانی که، بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری برای آموزش و یادگیری توست. چرا که، هرچه بیشتر بدانی، بیشتر بدست می آوری!
لذا هر روز در حوزه فعالیت خودت نیم ساعت تا یک ساعت مطالعه کن. بهترین کتاب ها را از بهترین نویسندگان بخوان و  از آن ها مهارت بدست بیاور.
جمله معروفی است که می گوید: رهبران کتاب خوان هستند.
بنابراین، کلاس ها و سمینارهای خوب و علمی می توانند تو را ثروتمند کنند. ثروتمندان خود ساخته کسانی هستند که خیلی به یادگیری و آموزش خود بها می دهند. آن ها خود را به طور مادام العمر ملزم به یادگرفتن و آموزش دیدن می کنند.
به هرحال باید بدانی که یادگیری مهارت های جدید، عامل موفقیت ثروتمندان خودساخته است.
هر روز سی دی های آموزشی و انگیزشی را در اتومبیل، اتوبوس و اوقات بیکاری خودت گوش کن و همه فضای کار و زندگی خودت را به صورت دانشگاه در بیاور! بخصوص اگر فاصله بین منزل و محل کارت طولانی است، مبادا بنشینی و به دلیل ترافیک خودت را اذیت کنی بلکه در هر فرصتی که احساس می کنی که وقتت دارد تلف می شود، مباحث علمی و انگیزشی گوش کن تا این که حتی از ترافیک هم لذت ببری! واقعا انسان هایی که برخود و جریان زندگی شان مسلط هستند، چقدر به زیبایی از عمر و زمانشان نهایت استفاده را می برند و از هر فرصتی برای آموزش و یادگیری خودشان استفاده می کنند و لذت می برند.



نتیجه گیری
 سعی کنید خودتان را بهترین انسان کنید تا بیشتر از همه خودتان از خودتان و زندگی تان لذت ببرید.
عامل مهم موفقیت ثروتمندان خودساخته این است که آنها وقت خود را با انسان های موفق و ثروتمند می گذرانند تا مرتب از آن ها یاد بگیرند و الهام بگیرند. لذا تو هم باید همیشه سعی کن که با انسان های موفق همراه باشی و با آنها وقت صرف کنی و بدان که یک انسان منفی همه کسب و کار و زندگی آدم را نابود می-کند. پس تا می توانی از انسان های منفی نگر، فاصله بگیر تا از مسیر درست ثروت آفرینی منحرف نشوی.
به هرحال باید بدانی که، حرکت در مسیر ثروت آفرینی و کارآفرینی حرکت بر قله ها ودره هاست.
در این مسیر پرچالش، همیشه اوضاع بر وفق مراد تو نخواهد بود. لذا باید آماده باشی که به تمام بحران های کار و زندگی خودت جواب درست بدهی. انسان های موفق به راه حل ها نگاه می کنند. آن¬ها راه حل گرا هستند نه مشکل گرا!
لذا همیشه مثبت و خوشبین باش تا بتوانی به خوبی گره از مشکلات و چالش های زندگی باز کنی. مرتب ذهن خودت را با پدیده های مثبت تغذیه کن. از خدای رزاق مرتبا طلب رزق و روزی و پول حلال کن.

دوست دار شما : دکتر علیرضا آزمندیان

نظر کاربران

داود عباسی داود عباسی 4 سال پیش
عالی بود
مریم نظری عیانو مریم نظری عیانو 4 سال پیش
عالی بود.و آموزنده.و کاملا موافقم. به هر آنچه فکر کنی وارد زندگیت میشود.و برایش ارزش قائل شوی.خود من یکی از آن صدها میلیون نفری هستم که با تلاش و کوشش خودم و بدون کمک هیچکس به ثروت رسیدم.البته با مشورت و همفکری افراد موفق.و با شرکت در دوره ثروت آفرینان قصد دارم شخصیتی پولدار بسازم.و تشکر میکنم از استاد عزیزم که کلی انرژی مثبت میگیرم ازشون.
معصومه تقی خانی معصومه تقی خانی 4 سال پیش
باسلام از استاد عزیز وبزرگوارم کمال تشکررا دارم وآرزوی سلامتی برای ایشان وخانواده محترمشان دارم سالهاست که رهنمودهای این استاد گرانقدر رهگشای زندگی بنده درگذر از سختیها بوده است پاینده باشید
معصومه تقی خانی معصومه تقی خانی 4 سال پیش
باسلام از استاد عزیز وبزرگوارم کمال تشکررا دارم وآرزوی سلامتی برای ایشان وخانواده محترمشان دارم سالهاست که رهنمودهای این استاد گرانقدر رهگشای زندگی بنده درگذر از سختیها بوده است پاینده باشید
معصومه تقی خانی معصومه تقی خانی 4 سال پیش
باسلام از استاد عزیز وبزرگوارم کمال تشکررا دارم وآرزوی سلامتی برای ایشان وخانواده محترمشان دارم سالهاست که رهنمودهای این استاد گرانقدر رهگشای زندگی بنده درگذر از سختیها بوده است پاینده باشید
علی افشاری پور علی افشاری پور 4 سال پیش
شب روز با تو زندگی میکنم .پیر ثروتمندان.رهنمای زندگی. این مقاله عالی بود. ممنونم از تو
ستاره روزبهانی ستاره روزبهانی 4 سال پیش
استاد گرانقدرم سلام سپاسگذارم از رهنمودهای عالی در پناه خدا سلامت باشید
خلیل جاسمیان خلیل جاسمیان 4 سال پیش
با درود فراوان سر تعظیم پیش پای استاد عزیزم بر خاک میگذارم و از خداوند رزاق بابت فرصتی که منجر به آشنایی من با شما آقای دکتر آزمندیان نصیب بنده کرد سپاسگذارم. از حضور استادم طلب راهنمایی و کمی انفاق از سخنان زندگی سازش را در مورد مسئله ای که خواهم گفت دارم، امید است که ذکات علم گران بهای خویش را با کمی آموزش به این شاگرد مجازی خواهید داد. بنده به شغل مراقبت شبانه روزی از سالمند و بیمار در منزل مشغول هستم کمی تحقیق کردم که چگونه میتوانم در این زمینه درامدم را بالا ببرم که به ایده یلد گیری دوره کمک بهیاری رسیدم این خوب است اما عالی نیست. از آنجایی که مسئله نداشتن مسکن هم دارم و در منزل عزیزانی که از آنها مراقبت میکنم سکونت دارم و زیاد امکان مرخصی گرفتن برای رفتن به دوره آموزش مذکور را ندارم. برای این کار دست کم یک الی دو ماه باید بیکار شوم.خواهش بنده دانستن نظر شما در این مورد و اگر ممکن است چیزی بگویید که کمکی به ارتقاع ایده اینجانب از خوب به عالی شود. صمیمانه دوستتان دارم و کلمه به کلمه سخنلن شما را گوش میدهم و زندگیم را با آنها تعالی خواهم بخشید.
ش۰هلا اسدی ش۰هلا اسدی 4 سال پیش
شاهکار خلقت دکتر ازمندیان
داود عباسی داود عباسی 4 سال پیش
ممنون.عالی بود
امین رضا زارع امین رضا زارع 3 سال پیش
استاد عزیزم ممنونم از شما خدا رو شکر میکنم که با شما و تفکرات تون آشنا شدم. امیدوارم که همیشه در پناه خدای متعال سلامت باشید و بر قله های موفقیت همواره بدرخشید. با آرزوی موفقیت برای تیم تکنولوژی فکر
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.