بدون داشتن مهارت سخن گفتن، حق داشتن رویای مان را نداریم!

بدون داشتن مهارت سخن گفتن، حق داشتن رویای مان را نداریم!

گفتار، بی نظیرترین عملکرد انسان در عرصه ارتباط با محیط اطرافش و همچنین با دیگران است.
انسان بدون کلام و سخن گفتن، رشد و تکاملش در بستر زندگی اجتماعی، غیر ممکن بود.
 انسان با سخن گفتن، اندیشه ها، احساسات و معلوماتی را كه اندوخته را ظاهر و آن ها را به ديگران منتقل مي كند. بنابراین، سخن مثل پلی است كه مغزها، اندیشه ها و احساسات جدا از يكديگر را به هم پيوند می زند و افراد از طريق آن مي توانند موجب خوشحالی و يا غمگينی همديگر شوند.
بنابراین، سخن گفتن، یک ابزار اثربخش برای انتقال پیام و تاثیرگزاری بر دیگران است. هر شخصی که خوب ، زیبا و قدرتمند سخن بگوید، می تواند منشا تاثیرات بسیاری بر دیگران باشد.


از طرفی باید بدانید که، نحوه سخن گفتن نه تنها معرف شخصيت افراد است، بلكه با توجه به آن به احساسات، عواطف، جهان بینی و همچنین ميزان دانش و تحصيلات طرف مقابل پي می بريم. 
فردی كه از هنر سخنوری آگاه است و با كاربرد درست كلمات و عبارات آشنايی دارد، حتی در سخت ترین شرایط هم، قادر به گشودن هر در بسته ای است و از هر مهلكه ای رهايی می يابد.
سخن گفتن، آنچنان تاثیری بر دیگران دارد که می تواند آنها را تبدیل به یک منِ فراتر از خودشان کند و در وضعیتی بزرگتر خود را ببینند. وضعیتی که درون آن با قدرت ها و پتانسیل هایی که تا آن لحظه از آنها پنهان بوده، روبرو شوند و بنابراین با تکیه بر آنها بتوانند رویایی برای خویش بسازند. 


خلق وضعیتی برای ساختن رویا، از بزرگترین دستاوردهای سخن گفتن است. چرا که باعث نیرو بخشیدن و به حرکت انداختن انسانی می شود که تا آن لحظه خود را شخصی فاقد توانایی حرکت کردن به سوی زندگی بهتر می دانست. شاید این کار برابر باشد با کار یک هنرمند در ساختن و خلق کردن یک اثر هنری که باعث زنده شدن تاریخ و تمدن یک ملت است. مثل کاری که هومر با تمدن یونان کرد. هومر، شاعر و داستانسرای یونانی است. تصور می‌شود که در قرن هشتم یا هفتم پیش از میلاد در یونان زندگی می‌کرده ‌است و تنها آثار به جا مانده از وی، دو گلچین شعر به نام‌های ایلیاد و ادیسه است. همه آنچه که ما درباره تاریخ و افسانه‌های یونان باستان می‌دانیم از موضوع‌های همین شعرها گرفته شده‌است. به عبارتی، هومر، با این کار تمدن و اندیشه یونان را همیشه زنده کرده است. 
در دوران معاصر، می توانیم به مثالی عینی تر اشاره کنیم. جمله زیر را به خاطر دارید؟
من ، رویایی دارم!
من رویایی دارم که روزی فرا خواهد رسید که چهار فرزند کوچکم در کشوری زندگی خواهند کرد ،
که معیار قضاوت، رنگ پوست نه بلکه محتوای اخلاقی شان خواهد بود . 
و امروز من رویایی دارم! 

من رویایی دارم که روزی فرا خواهد رسید .....
این قسمتی از سخنرانی به یادماندنی، مارتین لوتر است. او با این سخنرانی، وضعیتی برای ساختن رویا در ذهن و روح مخاطبانش را خلق کرد. او باور را برایشان ساخت!
بنابراین، باید بدانید که سخن گفتن، صرفا حرف زدن نیست بلکه نوعی نگاه است، سبک زندگی است و از طریق آن می توان به ساختن احساس، باور، انگیزه، کنش، حرکت، رویا و چشم انداز در ذهن، اندیشه و روح دیگران دست زد.
این نکته در انواع موقعیت های ارتباطی اعم از:
گفت و گوهای روزمره، ارتباطات سازمانی، مصاحبه ها، خواستگاری، گزارش دهی شفاهی، سخنرانی های رسمی، سخنرانی های عمومی، صحنه مذاکره، صحنه فروش و معامله و هر موقعیت دیگری کاربرد دارد.


اهمیت سخن گفتن تا حدی است که نمی توانید بدون آن، به خواسته ها و دستاوردهای تان برسید. 
باید بدانید که سخن گفتن، یک مهارت است. یک هنر است. یک سری اصول و قوانین و تکنیک هایی دارد که اگر آنها را فرابگیرید و آنها را به کار ببندید، قادر خواهید بود که چنان تاثیری بر دیگران بگذارید که آنها را همیشه به خود جذب کنید. 
حال سوال مهم این است که:
چرا این مهارت و این هنر را به صورت تخصصی یاد نمی گیرید و یادگیری اش را به تعویق می اندازید؟!!
مگر در زندگی، برای پیشرفت به چیزی غیر از این نیاز دارید؟!!
مطمئن باشید که با یادگیری این مهارت، سرعت پیشرفت و موفقیت تان، بیشتر و بیشتر خواهد شد.


نظر کاربران

سیده مریم سالاری سیده مریم سالاری 2 سال پیش
البتههههه صددرصد همینطوره استاد 👌🏻👌🏻👌🏻 بنده بعد از گذراندن دوره ی جدید نوبل پرایم یکی پس از دیگری دوره مهارت سخنرانی رو ثبتنام میکنم ب امید حق تعالی🤲🏻🤩 درپناه حق باشید🌹🌹🌹
گل محمد کوثری گل محمد کوثری 2 سال پیش
بصورت کلی تشریح شده خوب بود
سمیر مفتاح زهی سمیر مفتاح زهی 2 سال پیش
بسیار عالی "
سیده فاطمه وزیری ثانی سیده فاطمه وزیری ثانی 2 سال پیش
من تازه با دکتر آزمندیان وتیم قدرتمندشون آشنا شدم بی نظیر تر از شما وجود نداره خیلی فوق العاده ای استاده خیلی بی نهایتتتتتتتتتتتتت
مهدی سلیمانی پور مهدی سلیمانی پور 2 سال پیش
خیلی عالی
اعظم نجاتیان اعظم نجاتیان 2 سال پیش
مثل همیشه عالی ممنون از استاد عزیزم 🌹🙏
ناظره شعاعی حسنی ناظره شعاعی حسنی 2 سال پیش
سلام من ضمن عرص سلام وارزوی موفقیت برای همه ودکتر ازمندیان عزیز تازه میخواهم شروع کنم به انجام تمرینات انشاالله بتونم موفق بشم وبه خواسته هام برسم بهترینها براتون عزیزان
تکنولوژی فکر تکنولوژی فکر 2 سال پیش
سلام وقتتون بخیر متشکرم موفق باشید.
عبدالهادی موسوی عبدالهادی موسوی 2 سال پیش
انسان، زمان که هست در اطراف محیط خود میچرخد، باهمان مفکوره که دارد، به آن تکیه میکند، ازنحوه عمل کرد متقابل استفاده میکند چون این شخص ارتباط به بیرون از محیط خود ندارد، باید وانمود کنم که انسان تابع احساساتش است به هر دلیل که باشد تابع عواطف خود میشود، چون انگیزه بیرونی ندارد، زمانیکه بخود بیندیشد ومحیط را طوریکه است بامحیط بیرونش، باشیوه مثبت در مقایسه قرار داد آن زمان، درنتیجه یک انسان متفاوت از خود میسازد.
عبدالهادی موسوی عبدالهادی موسوی 2 سال پیش
سلام ودرود نثارتان" من یکی از انسان های هستم که معتقد به عمل کرد یک انسان در محیطش هستم، طوریکه همه چیز قابل تغیر است، انسان نیز در هر عرصه قابل تغیر است، این تغیرات به چه شیوه بوجود می آید، بستگی به خود انسان دارد.
مریم جمالی عمادابادی مریم جمالی عمادابادی 2 سال پیش
باآرزوی حال دل خوب برای همگی ودر پناه حق زندگی کنیم ...درود بر شما استاد بزرگوار 💎🙏✌مریم جمالی
تکنولوژی فکر تکنولوژی فکر 2 سال پیش
سلام موفق باشید.
سید موسوی خواه سید موسوی خواه 2 سال پیش
این مقاله بینظیر بود
ناهید قادری جانبهان ناهید قادری جانبهان 2 سال پیش
سخن گفتن موثر مسیر ناهموار رو برای انسان هموار میکنه . عالی بود استاد عزیز
پروانه عباسی پروانه عباسی 1 سال پیش
همه دوره هاشون عاليه
سیدمهدی موسوی سیدمهدی موسوی 1 سال پیش
سلام من چهل سالمه تمام تجربه های بدی که برام رقم خورده برای همین بوده که مهارت سخنوری ومتقاعدسازی رابلدنبودم...ده بارشغل عوض کردم....وحتی بادوفرزندم هم رابطه خوب وشایسته ای ندارم....حتی توی تحصیل هم ناموفق بودم وتادیپلم نخواندم آن هم دررشته ای که علاقه نداشتم...دوست داشتم علوم سیاسی بخونم وسیاستمداربشم...امانشد...برای هرمهارتی بایدبهایش راهم بپردازیم....حتی عاشق نویسندگی هم بودم چندباری هم جلسات نویسندگی شرکت کردم اماهیچ مشوقی نداشتم ونیمه کاره رهایش کردم..رویاهای بزرگی دارم ودرانتظارگشایش ازطرف خداوندبزرگ مرتبه هستم وامیدوارم درآینده دچارپشیمانیهای سختی نشوم...باتشکر..سیدمهدی موسوی ازمشهد..
سیدمهدی موسوی سیدمهدی موسوی 1 سال پیش
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است....سخن گفتن ومهارت آن حق مسلم ماست....ولی توی ذهن مابابمباران رسانه های مختلف فروکردند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست....خشت اول چون نهدمعمارکج تاثریامیروددیوارکج....🌟🌟🙏🙏💗💗💗🌄🌄🎹🎹📝📝
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.