پارادایم چیست و چه نقشی در خلق ثروت دارد؟

پارادایم چیست و چه نقشی در خلق ثروت دارد؟

پارادایم چیست و چه نقشی در خلق ثروت دارد؟

مجموعه اطلاعاتی که در طول عمر به ضمیر ناخودآگاه شما دیکته می‌شود، شامل اطلاعات ورودی و دریافتی از طریق حواس پنج‌گانه یعنی آنچه دیده‌اید، شنیده‌اید، لمس کرده‌اید، اندیشیده‌اید و ... که به‌صورت عادت‌ها، صفات، حالات و باورهای شما درآمده است، پارادایم شمارا شکل می‌دهد. به عبارتی پارادایم ساختار و چارچوب شخصیتی هر فرد را می‌سازد و تمام زندگی ما را تشکیل می‌دهد. درواقع شخصیت، خوشبختی، سعادت، موفقیت‌ها، شکست‌ها، روابط ما، منطق ما، سلامتی و بیماری‌ها را پارادایم ما تعیین می‌کنند.

گاهی پارادایم‌ها انسان‌ها را کور می‌کنند تا فرصت‌ها را نبینند، پس به نظر می‌آید که اساس علم ثروت‌آفرینی بر مبنای پارادایم انسان‌ها است و توانایی شمارا در کسب پول تعیین می‌کند. به‌عبارت‌دیگر قدرت خلق و جذب را پارادایم تعیین می‌کند؛ یعنی اگر داشتن 10 میلیارد تومان برای شما غیرمنطقی به نظر می‌رسد، این پارادایم شما است که این‌گونه می‌گوید، وگرنه شما هم می‌توانید 10 میلیارد تومان داشته باشید.

چرا 1 درصد از مردم، 96 درصد از ثروت جهان را به خود اختصاص داده‌اند؟

آن‌ها چگونه ثروتمند شده‌اند؟

پارادایم آن‌ها چگونه است؟

ممکن است افراد گوناگون از بدو تولد پارادایم خوب و زیبایی نداشته باشند اما گاهی برخی انسان‌ها زنجیر پارادایم حاصل از محیط را پاره می‌کنند و کاری متفاوت و شگفت‌انگیز انجام می‌دهند که این حاصل اندیشه‌های استراتژیک و تصمیم‌های سازنده است.خبرخوب این است که پارادایم‌ها قابل‌تغییر، بهبود و ساخته‌شدن هستند. اندیشه‌هایی که پارادایم را دور می‌زنند و درنهایت به ثروت ورزق فراوان دست می‌یابند. اگر می‌خواهید به‌گونه‌ای بهتر و ثروتمندانه‌تر زندگی کنید کافی است تصمیم بگیرید، یک تصمیم استراتژیک، زیرا تصمیم‌ها پارادایم‌ها را تغییر می‌دهند.

انسان‌هایی که آهسته‌آهسته به سمت خط پایان زندگی خود قدم برمی‌دارند هرگز کار متفاوتی را انجام نمی‌دهند زیرا آن‌ها مجری فرمان‌های پارادایم خود هستند و هرگز از چارچوب پارادایم خود بیرون نمی‌آیند به همین دلیل این انسان‌ها تغییر را دوست ندارند و قادر نخواهند بود به کارآفرین ثروتمند تبدیل شوند. چراکه افراد ثروت آفرین مرتب در حال اصلاح پارادایم خود هستند و با اندیشه‌های استراتژیک و قرار گرفتن در محیط مناسب در کنار انسان‌های مثبت و راهنمایان خوب پارادایم خود را زیباتر می‌کنند.

پارادایم چگونه تغییر می‌کند؟

وقتی‌که فردی از شرایط موجود خود ناراضی است و می‌داند که می‌تواند شرایط بهتری برای خود خلق کند، درواقع نقطه موجودش نقطه مطلوبش نیست؛ به فکر تغییر می‌افتد، تصمیم می‌گیرد که تغییر کند.

دو عامل مهم تغییردهنده پارادایم در انسان:

شوک احساسی
اثرات شوک احساسی، آنجا که ناگهان احساس شما متفاوت می‌شود مثلاً وقتی‌که عرصه زندگی به‌گونه‌ای تنگ می‌شود که ناگهان به خود فریاد می‌زنید که این چه وضع زندگی من است، خسته شده‌ام، من دیگر قادر به ادامه این نوع زندگی نیستم، این خفت و خاری، این خجالت و تنگدستی را دیگر نمی‌پذیرم. چنین احساسی ناگهان پارادایم شمارا تغییر می‌دهد چه‌بسا انقلابی در پارادایم شما به وقوع می‌پیوندد و همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

2) تأثیر دیگران

تحت تأثیر ارشادات و راهنمایی‌های معلمی قدم‌به‌قدم آیه‌ها و اندیشه‌های جدیدی دریافت می‌کنید و تک‌تک آجرهای پارادایم خود را دربیاورید و آجرهایی زیبا جایگزین آن‌ها کنید.

نظر کاربران

علیرضا منصوری علیرضا منصوری 3 سال پیش
از خدا خواستم راه بلدی کار بلد در مسیرم زندگیم بگذارد خداوند پیامبری را قرار داد استاد مهربانم ممنونم
امید دهقانپور امید دهقانپور 3 سال پیش
عجب انگار تازه موتورم روشن شده
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.