ویژگی مشترک 10 ثروتمند سال 2018 چیست ؟

ویژگی مشترک 10 ثروتمند سال 2018 چیست ؟

۱۰ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸

در زیر قصد دارم ۱۰ ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸ را بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که در تاریخ ۱ مارس ۲۰۱۸ منتشر شد را بررسی کنیم.

دهمین ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸لری الیسون(Larry Ellison)است.

۷۳ سال سن دارد و در کشور آمریکا زندگی می‌کند. ارزش دارایی‌هایش ۵۸/۵  میلیارد دلار است. وی فردی خودساخته است که در صنعت فنّاوری فعالیت می‌کند و صاحب شرکت اوراکل (oracle) است.

اوراکل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری در آمریکا و جهان است که در حوزه فناوری‌های رایانه‌ای فعال بوده و با توسعه و فروش سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای شرکتی و سازمانی شهرت زیادی به هم زده است.


نهمین و هشتمین ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۸برادران کوک هستند بانام‌های

دیوید کوک (David Koch)و چارلز کوک (Charles Koch)

دیوید کوک ۷۷ ساله و چارلز کوک ۸۲ ساله هستند و در آمریکا زندگی می‌کنند. مجموع دارایی این دو برادر ۱۲۰ میلیارد دلار است که از طریق ارث پدری و توسعه آن، در زمینه‌های مختلف به‌دست‌آمده است.

شرکت صنایع کوک، درزمینهٔ صنایع هسته‌ای و صنعت نفت؛ شامل تولید، پالایش و توزیع نفت خام، ساخت خطوط لوله، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، تولید الیاف، پلیمر و پلاستیک، مواد معدنی، کود، کاغذ، صنایع کشاورزی و دامداری، ارائه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف، فعالیت می‌نماید. صنایع کوک (Koch Industries) به‌عنوان دومین کمپانی خصوصی بزرگ دنیا محسوب می‌شود و با فروش سالانه ۱۰۰  میلیارد دلار، تقریباً هر چیزی، از کود تا نوع خاصی از فنجان‌های کاغذی و بیودیزل (نوعی سوخت غیر سمی) را تولید می‌کند.

دیوید کوک(David Koch)


چارلز کوک (Charles Koch)


هفتمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸کارلوس اسلیم(Carlos Slim Helú)است.


کارلوس اسلیم ۷۸ سال سن دارد و مکزیکی است. ارزش دارایی‌های او ۶۷/۱ میلیارد دلار است. او نیز ثروتمندی خودساخته است و ثروتمندترین فرد مکزیک است و بیش از ۲۰۰ شرکت در این کشور دارد. اسلیم در صنعت مخابرات فعالیت دارد و صاحب گروپو کارسو (Grupo Carso) و آمریکا موویل (شرکت مخابراتی) است.

شرکت گرویو کارسو مجموعه‌ای از شرکت‌هاست که درزمینهٔ خرده‌فروشی، رسانه‌های گروهی، مخابرات و زیرساخت‌های صنعتی فعالیت می‌نماید.

ششمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸ آمانسیو اورتگا(Amancio Ortega)است.


آمانسیو اورتگا ۸۱ ساله و اسپانیایی است و ارزش دارایی‌هایش ۷۰ میلیارد دلار است. او نیز فردی خودساخته است که در صنعت خرده‌فروشی فعالیت می‌کند و مالک ایندیتکس (inditex) است. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در صنعت مد جهان، شناخته می‌شود. این شرکت، مؤسس بیش از صد شرکت نساجی است که عمده فعالیت‌های آن‌ها درزمینهٔ طراحی، تولید و توزیع کالاهای صنعت نساجی متمرکز هست.

 شرکت ایندیتکس بیش از ۵۵۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد و شناخته‌شده‌ترین برند متعلق به شرکت ایندیتکس، زارا است، ایندیتکس دارای برندهای دیگری مانند ماسیمو دوتی، برشکا، پال اند بئر، استرادیواریوس، تمپه و ... هست.

 پنجمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸مارک زاکربرگ(Mark Zuckerberg)است.

مارک زاکربرگ ۳۳ ساله آمریکایی، جوان‌ترین فرد در بین ۵۰ فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود. ارزش دارایی‌هایش ۷۱ میلیارد دلار است. مؤسس و مالک فیسبوک و اینستاگرام است و درزمینهٔ فنّاوری فعالیت کرده و خود خالق امپراتوری عظیمش بوده است.

چهارمین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸برنار آرنو (Bernard Arnault) است.

 
برنار آرنو ۶۸ ساله  فرانسوی،  تاجر، کارآفرین و کلکسیونر آثار هنری است. به گفته مجله فوربز، آرنو با دارایی خالص ۷۲ میلیارد دلار تا ماه مارس ۲۰۱۸ ثروتمندترین فرد در اروپا و چهارمین فرد ثروتمند جهان می‌باشد.وی مالک شرکت های  بزرگ کریستسن دیور  و ال و ام لاش است. کریستین دیور و ال و ام هاش در مجموع ۵۰ مارک از معروف‌ترین تولیدات جهانی را در اختیار دارند ودر صنعت مد وکالاهای لوکس فعالیت می کنند.

سومین  ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸وارن بافت(Warren Buffett)است.



وارن بافت ۸۷ ساله و آمریکایی است و ارزش دارایی‌هایش ۸۴ میلیارد دلار است. بافت ثروتمندی خودساخته است که در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است و درزمینهٔ معاملات بورسی فردی بسیار موفق و معروف است و مالک شرکت هلدینگ و خوشه‌ای برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) است.

فعالیت اصلی این شرکت، درزمینهٔ ارائه انواع خدمات بیمه هست اما درصدی از درآمدهای برکشایر هاتاوی از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های پوشش ریسک، سفته‌بازی، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت ثروت تأمین می‌گردد.

دومین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸بیل گیتس(Bil Gates)است.


او ۶۲ ساله و آمریکایی است و ارزش دارایی‌هایش ۹۰ میلیارد دلار است. وی میلیاردی خودساخته است که در صنعت فنّاوری فعالیت می‌نماید و مؤسس و مالک شرکت ماکروسافت است.

شرکت ماکروسافت بزرگ‌ترین شرکت ارائه نرم‌افزار رایانه در دنیاست که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد. پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل ویندوز و نرم‌افزار آفیس است و شعار اصلی شرکت «یک رایانه روی هر میز و در هر خانه که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا کند.» هست.

اولین فرد ثروتمند جهان در سال ۲۰۱۸جف بزوس(Jeff Bezos)است.


بزوس ۵۴ ساله آمریکایی، ثروتمندی خودساخته است که ارزش دارایی‌هایش ۱۱۲ میلیارد دلار است. در صنعت فنّاوری فعالیت دارد. او مالک فروشگاه اینترنتی آمازون (Amazon.com) و شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین (Blue Origin) نیز هست.

دارایی خالص بزوس در سال گذشته ۳۸,۹ میلیارد دلار افزایش پیداکرده است.

آنچه در همه این افراد مشترک است چیست؟

آیا زمینه کاری آنهاست؟ استعداد آنهاست؟ کشور و محل زندگی آنهاست؟ تخصص و تحصیلات آنهاست؟

خیر

اصلی ترین نقطه اشتراک این افراد این است که همه آنها کارآفرینانی خودساخته اند.

همه این افراد روزی تصمیم گرفتند که یک کسب و کار متناسب با سلایق و علایق خود راه اندازی کنند . این افراد در ابتدای عمر نجوای درونی خود را که فریاد میزند تو کیستی  و برای چه به این عرصه پانهاده ای را شنیدند و تصمیم گرفتند برای ابراز وجود خود گام بردارند.

هر کارآفرینی در ابتدای امر باید بداند کیست؟چه می خواهد و چگونه می تواند به خواسته خود برسد و پس از آن شروع به ساختن دنیای درون خود می کنند.این افراد نگرش متفاوتی پیدا می کنند و در همه چیز یک فرصت ناب می بینند و عمده سوال ذهنی آنها این است که چگونه می توانم هرآنچه می خواهم را خود خلق کنم؟ بعبارتی این افراد selfstarter  هستند و منتظر دیگران و شرایط و محیط مناسب برای رشد و ترقی نمی مانند.

نظر کاربران

پیام پرواس پیام پرواس 4 سال پیش
استاد عزیزم ، بسیار عالی و آموزنده بود شما باعث افتخار ایران هستین.
ابوالفضل بخشی ابوالفضل بخشی 4 سال پیش
سلام استاد ارزشمندم مطالب بسیار آموزنده بود وبرای من بسیار قابل فهم بود
علی محمد قدیانی علی محمد قدیانی 4 سال پیش
بسیار عالی و تاثیر گذاربود خیلی ممنون از زحمات بی منتتون.
سمانه حسینی سمانه حسینی 4 سال پیش
با سلام نقطه مشترک دیگر این افراد نوع نگاهشان است که میتواند از بی اهمیت ترین ها یک فرصت بسازد برای موفقیت
امین حیدری امین حیدری 4 سال پیش
آزمندیان از نخبگان بی مانند است. خدا حفظ شان کند.
کاوه خاطری کاوه خاطری 4 سال پیش
سلام استاد بابت این همه زحمت و گرداوری اطلاعات مفید ممنونیم به قول کردها انشالا همیشه سرکوتوبیت دکتر
محمدرضا حسن زاده سفیده محمدرضا حسن زاده سفیده 4 سال پیش
باسلام؛خیلی ازت ممنونم استاد؛من در دوره صوتی ثروت افرینان شرکت کردم و الحمدلاه دارم نتایج خوبی میگیرم؛خدا نگهدارت باشه😘😘😘
محمدرضا حسن زاده سفیده محمدرضا حسن زاده سفیده 4 سال پیش
باسلام؛خیلی ازت ممنونم استاد؛من در دوره صوتی ثروت افرینان شرکت کردم و الحمدلاه دارم نتایج خوبی میگیرم؛خدا نگهدارت باشه😘😘😘
محمدرضا حسن زاده سفیده محمدرضا حسن زاده سفیده 4 سال پیش
باسلام؛خیلی ازت ممنونم استاد؛من در دوره صوتی ثروت افرینان شرکت کردم و الحمدلاه دارم نتایج خوبی میگیرم؛خدا نگهدارت باشه😘😘😘
علی سیفی پور علی سیفی پور 4 سال پیش
استاد گرانقدرم ، از شما اموختیم که از تلاش برای بهتر شدن دست نکشیم زیرا همان خوب بودن را هم متوقف می کنیم و مظهر و الگوی این تلاش کسی را سراغ نداریم جز دکتر علیرضا ازمندیان ،
الهام دولتیان الهام دولتیان 4 سال پیش
ممنون .مطلب خوبی بود💐
یوسف امانی یوسف امانی 4 سال پیش
استاد خیلی دوستون دارم و به راستی شما چراغ هدایت من هستید
سعید باطنی سعید باطنی 4 سال پیش
سلام استاد عزیز ممنون که رایگان این مطالب گوهربارو در اختیار امثال بنده قرار میدید شما الگوی من هستید. (واقعا که به عمق جان مینشینید)
علی اصغر باتوانی علی اصغر باتوانی 4 سال پیش
از مطالب زیباتون و کلیپ های متنوع شما به مدت 15 ساله که استفاده میکنم و چنان تحولی در زندگی خود و اطرافیانم صورت گرفته که زبان گویای آن نتواند. بسیار سپاسگذارم
مریم نظری عیانو مریم نظری عیانو 4 سال پیش
بسیار عالی بود.واقعا تا خود نخواهی به آنچه نمی خواهی نمیرسی.ممنونم.استاد عزیز.🙏🙏
فاطمه السادات میرشفیعی فاطمه السادات میرشفیعی 4 سال پیش
سلام بسیار آموزنده و دقیق بررسی شده بود.
واحد احمدی واحد احمدی 3 سال پیش
سلام استاد عزیزم من همیشه که مطالب شما می خونم تمام بدنم می لرزه و به وجد میاد،شما همیشه افتخار ایران زمین هستید،و ما به داشتن چنین استادی افتخار می کنیم.
سجاد رحیمیان سجاد رحیمیان 3 سال پیش
با سلام عالی،از خدا بهترین هارو براتون آرزو دارم.
محمد منافی محمد منافی 3 سال پیش
سلام استادخیلی عالی بودومن لذت بردم سپاسگذارم.
مریم قابل مریم قابل 3 سال پیش
سلام استاد. باز هم مثل همیشه بسیار اموختم. من هم میتوانم ثروت افرین باشم با داشتن راهنمای بزرگی چون استاد ازمندیان.ممنون از شما
راحله روشندل راحله روشندل 3 سال پیش
سپاس از این که این اطلاعات مفید را با ما به اشتراک گذاشتید. شگفت انگیز بود
سیدجمال سیدعلیزاده سیدجمال سیدعلیزاده 3 سال پیش
سلام و عرض ادب اینکه ۹ نفر از این ۱۰ نفر سنشون زیاده یکم برام سوال شده ، اونا از چندسالگی رفتن تو جزو ۱۰ ثروتمند؟ زمان چقد تاثیر داره تو موفقیت در کسب ثروت؟ چرا فقط زاکربرگ ۳۳ سالشه؟ اونا ۷۰ - ۸۰ ساله؟؟
الهام دلخوش الهام دلخوش 3 سال پیش
بسیارررررعالی
محمدرضا افتخاری محمدرضا افتخاری 3 سال پیش
آیا آنها دوندگی پیوسته داشته اند؟ یا رویا پردازی هایشان زمینه را برایشان فراهم کرده؟
امیرحسین خلیلی امیرحسین خلیلی 1 سال پیش
سلام آموزشهای پرفسور آزمندیان سبب شدکه من مسیر زندگیموعوض کنم خداوندحفظشون کنه
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.