پرسونال برندینگ، میانبری برای موفقیت در کسب و کار

پرسونال برندینگ، میانبری برای موفقیت در کسب و کار

در این مقاله دکتر علیرضا آزمندیان فردی که سال‌ها به‌عنوان استراتژیست در برندسازی‌شخصی آموزش می‌دهد، شمارا با مطالب زیر آشنا می‌کند:

پرسونال‌برندینگ یا برندسازی‌شخصی به چه معناست؟
داشتن برندشخصی عالی چه دستاوردهایی برای افراد دارد؟
چگونه می‌توان یک برندشخصی قوی بسازیم؟
۱-    تعریف پرسونال‌برندینگ:

درواقع پرسونال‌برندینگ را می‌توان تصویر فرد در اذهان عمومی نامید. اینکه دیگران ما را چگونه به هم معرفی می‌کنند نشان‌دهنده این تصویر و ذهنیت است. اینکه ما چگونه در نظر دیگران دیده می‌شویم و یا می‌خواهیم چه تصویری از ما در ذهن دیگران نقش ببندد به توانایی ما در ساخت و تقویت برندشخصی مربوط می‌شود.

دو نوع انسان در این جهان زندگی می‌کنند:

۱-    انسان‌هایی که خود را در جهت منافع دیگران به کار می‌گیرند.

۲-    انسان‌هایی که دیگران را برای منافع خود به کار می‌گیرند.

واقعیت این است که برای مردم مهم نیست که تو کیستی و چقدر می‌دانی، بلکه برای آن‌ها این مهم است که چقدر شما به آن‌ها اهمیت می‌دهی و به منافع آن‌ها فکر می‌کنی. این اصل مبنای بسیار مهمی در مقوله پرسونال‌برندینگ و یا برندسازی‌شخصی است. زیرا اینکه شما چگونه انسانی هستی و به منافع دیگران چقدر اهمیت می‌دهی، برمی‌گردد به برندشخصی شما که این برند چگونه و بر اساس چه اصولی ساخته‌شده است.


۲-    داشتن یک برند قوی و قدرتمند، سه خاصیت مهم برای شما دارد:


۱-    شما بیشتر برنده می‌شوید و مشهور و محبوب می‌شوید.

وقتی شما به‌عنوان یک برند و فرد صاحب‌نظر شناخته می‌شوید افراد شما را به یکدیگر معرفی می‌کنند و به شهرت بالایی دست پیدا می‌کنید و اگر این شهرت به‌خوبی انجام شود به محبوبیت بالاتری خواهید رسید. همواره فرد مشهور و محبوب در زندگی خود دستاوردهای بیشتری کسب خواهد کرد.

۲-    شما انسان‌های بیشتری را هدایت و رهبری می‌کنید.

وقتی‌که افراد جامعه شما را به‌عنوان یک فرد عالی در رشته خود می‌شناسند بیشتر به حرف‌های شما، آموزه‌های شما و راهکارهای شما اعتماد می‌کنند و از آن‌ها تبعیت می‌کنند و در زندگی خود به کار می‌برند و اجرا می‌کنند. درنتیجه شما در زندگی دیگران فردی منشآاثر و راهنما خواهید شد.

۳-    شما بیشتر به منافع مالی می‌رسید.

فرد برند، مشهور و محبوب همواره گزینه اول افراد جامعه برای مراودات مالی و کاری خواهد بود و جامعه نفع بالایی به این افراد می‌رساند.


۳-    حال چگونه این برند مهم و قدرتمند را بسازیم؟

خودآگاهیSelf-Awareness
خودآگاهی، یعنی که تو در هرلحظه بدانی که تو کیستی و چه جایگاهی در میان مردم داری و مردم تو را چگونه می‌بینند!

اگر فکر می‌کنی آنی که هستی، همان نیست که مردم می‌دانند ، آنگاه از دوستان و نزدیکان خود سؤال کن که آن‌ها به‌عنوان یک دوست یا همکار و یا فامیل از تو چه تلقی و برداشتی دارند. اگر اظهارنظر دیگران بااحساس خودت نسبت به خودت مغایرت دارد، پس بدان که نتوانستی یک برندشخصی خوبی از خودت بسازی و شخصیت خود را به‌درستی در معرض تماشای انسان‌ها قرار بدهی.

خیلی خوب است که مردم، قصه یا story شما را بدانند تا بهتر با شما ارتباط برقرار کنند. خیلی زیباست وقتی‌که مردم شما را به زیبایی بشناسند و با شما معامله کنند، تعامل کنند، معاشقه کنند و روی شما سرمایه‌گذاری کنند و از شما خرید کنند.

توجه
مردم باید به شما توجه کنند (Attention) تا شما در کار و زندگی خود موفق شوید. لذا شما باید بدانید که چه منافعی را به انسان‌ها پیشنهاد و عرضه می‌کنید و دیگران از بودن با شما چه خیری عایدشان می‌شود. پس شما باید به‌عنوان یک استراتژی مهم موفقیت در کار و زندگی‌تان، یک برندشخصی قوی و جذاب از خود بسازید و به‌عنوان یک چهره محبوب و مطلوب در میان مردم بدرخشید.

اعتماد:
در ساختن برندشخصی، اعتماد مردم و اعتبار شما بسیار مهم است. پس شما به نیازهای مردم بیندیشید و نیازهای آنان را تأمین کنید و حس خوبی در دیگران ایجاد کنید.اینک با چنین فلسفه و رویکردی، قلم در دست بگیرید و بنویسید:

" شما چه خدمتی می‌توانید به بشریت و مردم بکنید که اگر در این کار مهارت لازم را کسب کنید و عمل کنید، بهترین برندشخصی را از خود خواهید ساخت و موردتوجه مردم قرار خواهید گرفت؟! "


بامطالعه سلسله مقالات پیرامون برندسازی‌شخصی، می‌توانید اطلاعات و دانش خوبی پیرامون این موضوع پیدا کنید و از خودتان یک برندشخصی زیبا بسازید و در کسب‌وکار و زندگی خود بدرخشید. ادامه این مباحث را در مقاله‌های بعدی پیرامون پرسونال‌برندینگ دنبال کنید.

نظر کاربران

فاطمه كريمي فاطمه كريمي 4 سال پیش
تشكر از جملات و كليد واژه هايي كه در اين بخش گذاشتيد خيلي استفاده كردم و مفيد بود.
واحد احمدی واحد احمدی 3 سال پیش
سلام استاد عزیزم واقعا مفید بود.
سجاد رحیمیان سجاد رحیمیان 3 سال پیش
با سلام عالی،از خدا بهترین هارو براتون آرزو دارم.
مصطفی محمدپور مصطفی محمدپور 3 سال پیش
عالی بود
روح الله بازماندگان قشمی روح الله بازماندگان قشمی 3 سال پیش
سلام استاد خیلی عالی بود ،استاد نگرش مثبت خیلی زیباست وهرگاه به ضمیر ناخداگاه ذهن رجوع کنیم باید آن را شکل دهیم تا رشد شخصیت خودمان را بسازیم
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.