تأثیر ارتقای فن بیان در توسعه کسب‌وکار

تأثیر ارتقای فن بیان در توسعه کسب‌وکار

تأثیر ارتقای فن بیان در توسعه کسب‌وکار
سهم عظیمی از موفقیت شما به کلام شما بستگی دارد و این مهم است که شما در همهٔ عرصه‌های زندگی برای رشد و ارتقای خود چه بگویید؟ و چگونه بگویید؟ به‌راستی راز کلید طلایی همه ثروتمندان در چیست؟

ثروت به معنای پول نیست بلکه تمام نعمت‌های الهی ازجمله سلامت، امنیت، دوست، رزق وروزی، همسر و ... همه این‌ها ثروت هستند؛ اما چگونه می‌توانیم به تمام این ثروت‌ها دسترسی داشته باشیم و از آن‌ها بهره‌مند شویم؟

آری با سخن گفتن، با خواستن، با مذاکره و ارتباط و اتصال باخدا و کائنات و دیگران، می‌توانیم به ارتقا و توسعه همه ابعاد زندگی خود بپردازیم؛ اما من نمی‌خواهم معجزه کنم و فقط می‌خواهم قانون‌مندی‌های جهان هستی را و راه‌رفته خود را برای شما بازگو کنم.

سرمایه
شاید همیشه وقتی فکر می‌کنی چطور می‌شود درآمد من بیشتر شود؟ از کجا باید شروع کنم؟ و...

در جواب به خودت می‌گویی نیاز به سرمایه‌دارم و با در نظر گرفتن شرایط فعلی‌ات از خواسته‌ات دست می‌کشی، اما من باید این حقیقت را به شما بگویم اولین سرمایه‌ای که تمام انسان‌ها برای استفاده و سودآوری دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند خودشان هستند.

خیلی از ثروت آفرینان بدون هیچ سرمایه‌ای فقط با فروش خدمات خود که حاصل مهارت‌های آن‌ها بوده است ثروت آفرینی را آغاز کرده‌اند. مهم‌ترین سرمایه انسان فکر اوست، ثروت آفرینی شما به کیفیت تفکر و علم و مهارت شما بستگی دارد که در قالب سخن با کلمات شما ارائه می‌شود.




پول

پول یک سرمایه ذهنی است که در ذهن انسان متولد و بزرگ می‌شود، مشکلات پولی لزوماً مشکلات کسب‌وکار نیستند، مشکل روانی و ذهنی است. این‌که آیا می‌توان پول را به‌آسانی و یا به‌سختی به دست آورد این‌یک باور بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است نباید باورت این باشد که برای به دست آوردن پول باید رنج کشید، باورها واقعیت آفرین‌اند پس ما باید بر این باور باشیم که اولاً خداوند در مسیر کسب درآمد حلال در کنار ما است و هم جنین بر این باور باشیم که به‌راحتی می‌توانیم با فروش مهارت و دانش‌های خود درآمد خود را ارتقا دهیم و به‌گونه‌ای بهتر زندگی کنیم. چراکه پول مهم است و بسیاری از ابعاد زندگی را پوشش می‌دهد.

در مقابلِ خلق پول احساس قربانی بودن و ضعف نکنید بلکه خود را قهرمان پول‌ها بدانید، رابطه بین پول و شخصیت انسان یک رابطه شگفت‌انگیز است. انسانی که منظم و مرتب است و به زیبایی سخن می‌گوید تمام کسب‌وکار و درآمدزایی خود را بسیار حساب‌شده و با دیسیپلین انجام می‌دهد و به زیبایی پول می‌سازدو لذت می‌برد.




ارتباط بین سخن و پول
پول باید محصول جنبی شوق و اشتیاق شما باشد، یکی از شوق‌ها و لذت‌های انسان و هم‌چنین یکی از اساسی‌ترین نیازهایش، نیاز به سخن گفتن، دیده شدن و تأیید شدن است و جالب اینجا است که یک مهارت مشترک بین تمام انسان‌ها سخن گفتن است. من در قسمت سرمایه برای شما بیان کردم، اولین سرمایه و سودآورترین سرمایه برای انسان‌ها خودشان هستند که می‌توانند مهارت‌هایی که دارند را به فروش برسانند و کسب درآمد کنند.

باید در ابتدا روی خودتان با آموزش‌های مختلف، بامطالعه و با تمرین و تکرار سرمایه‌گذاری کنید. می‌خواهم به شما بگویم که چگونه سخن شما بر روی کسب درآمدتان تأثیر می‌گذارد؟

به‌طور مثال یک فروشنده باید بداند چه بگوید تا کالایش را بخرند و مشتری دائم او شوند.

یک پزشک باید بداند با بیمارش با چه بیانی صحبت کند.

یک وکیل باید بداند در دادگاه در حضور جمع چه بگوید تا سخنش موردقبول واقع شود.

مدیر یک شرکت برای ارتقا و توسعه روند خود باید بداند که با تک‌تک کارمندان و مشتریان چه بگوید.

آری سخن گفتن و چگونه سخن گفتن کلیدی برای ارتقا و توسعه در کسب‌وکار و افزایش درآمد است.

 پنج تکنیک مهم برای ارتقای مدیریت بیان و ابراز وجود در عرصه کار و حرفه تجاری:
در ابتدا باید بدانید که سخن مؤثر چیست؟ دریافت عکس‌العمل درست از سوی طرف مقابل که منجر به موافقت، اقدام، اثرگذاری و نفوذ شود را سخن مؤثر گویند.

در راستای نیازهای انسان سخن بگویید نه نیاز خودتان
با سخن خود به انسان‌ها احساس مهم بودن بدهید
راجع به موضوعی سخن بگویید که کاملاً در آن ماهر هستید
سخن شما باید در مخاطب حرکت، تصمیم و تغییر و تحول ایجاد کند.
کلمات را در قالب زیبایی بیان کنید، این کلمات می‌تواند باور ایجاد کند و یا باوری را اصلاح کند.

نظر کاربران

محمد پولادی محمد پولادی 4 سال پیش
سلام علیکم استاد عزیز و پدر گرامی بسیار مطب خوبی بود. جزاکم الله خیرا"
مهدی چهارپاشو مهدی چهارپاشو 4 سال پیش
سلام ممنون اساد گرانقدر ... عالی بود
پرویز رهوار پرویز رهوار 3 سال پیش
سلام... مقاله عالی و مهمی بود. در واقع کلام ما نشانگر شخصیت و افکار ماست.هنر سخن گفتن به حدی مهم هست که میتواند سرنوشت ما را تغییر دهد. استاد عزیز بسیار یاد گرفتم از شما...⚘❤
محمدصادق ربانی زاده محمدصادق ربانی زاده 3 سال پیش
استاد عزیز بسیار سپاسگزارم مطالب شما را باید با طلا نوشت
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.