عادت های بامدادی

عادت های بامدادی

به باشگاه پنج صبحی ها بپیوندید!

تا حالا به این فکر کرده‌اید که می‌توانید روزی 25 ساعته داشته باشید؟!
به‌نظر شما بهترین فرمول برای داشتن یک ساعت بیشتر در روز چیست؟ در این مقاله به این فرمول می‌پردازیم.
برای آن‌که هر روز یک ساعت زمان اضافی داشته باشید، یک ساعت زودتر از ساعتی که تاکنون بیدار شده‌اید، روزتان را شروع کنید. این یک ساعت اضافی، همان زمان طلایی شما خواهد بود. زمان طلایی، همان زمانی است که می‌تواند انسان را به موفقیتش نزدیک کند. هر انسان موفقی، قطعاً یک زمان طلایی در طول روزش داشته است.
به عبارتی، زمان‌هایی هستند که قهرمانان واقعی را، به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید به زندگی خود مسلط شوید، لازم است از صبح زود، آغاز نمائید. درست است که همه‌ی ما در قید و بند محدودیت‌های زمانی هستیم، اما در درون این محدودیت می‌توان تعریف جدیدی به چگونگی زندگی کردن در درون زمان بدهیم و چهارچوبی مناسب را برای شروع متفاوت روزمان، متفاوت‌تر از صبح‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، فراهم کنیم.



شما تا اندازه‌ای که روی زندگی‌تان کنترل دارید خوب و خوشحال هستید و احساس مثبتی در مورد خودتان دارید و زمانی نسبت به خودتان حس خوبی ندارید که احساس کنید زندگی‌تان در کنترل خودتان نیست. از مهمترین چیزهایی که در بیشتر مواقع کنترل را از دست انسان می‌گیرد، بحث زمان است. روان‌شناسان به این پدیده تفاوت مرکز کنترل درونی و مرکز کنترل بیرونی می‌گویند؛ جایی که احساس می‌کنیم بر سرنوشت‌مان اختیار داریم و زندگی‌مان تحت تسلط خودمان است. مرکز کنترل بیرونی؛ زمانی است که احساس می‌کنیم توسط شرایط بیرونی؛ کنترل می‌شویم.
زمان کنترل انسان را در دست می‌گیرد. به این معنا که انسان نمی‌تواند از حرکت و گذر کردن آن جلوگیری کند. به عبارتی، انسان درون زمان است. اما بحث من در اینجا، بحث فیزیکی زمان نیست. من فکر می‌کنم که به لحاظ روانی و احساسی، می‌توانیم زمان را به کنترل خود دربیاوریم. نوعی تسلط داشتن بر زمان!
یکی از روش‌های این کار، تولید زمان طلایی در طول روز است. به عبارتی این کانسپت به این شکل است که ما مانند یک بازنده، منتظر چیزی نمی‌مانیم، بلکه با احساسی از قدرت، قابلیت کنترل کردن را خواهیم داشت. خلق زمان طلایی، همان حرکت انسان برای داشتن شخصیتی قهرمان درون زمان است.


هر روز صبح را به زيباترين وجه ممکن، شروع کنيد و به خودتان عشق و احساس و انرژی بدهيد.

در ابتدای روز، بر خود سرمايه گذاری احساسی کنيد. تصميم بگيريد آن روز را بهترين روز زندگی خود کرده و با اين تصميم جديد، زندگی جديدی بسازيد. روزهايتان را بيمايه شروع نکنيد.

برای اين منظور عادتهای بامدادی زير را در خود نهادينه کنيد:


1. به محض آن که از خواب بيدار شديد لبخند بزنيد و از خدا به خاطر اين هديه الهی و فرصت جديد زندگی که در قالب روزی ديگر به شما ارزانی شده است، تشکر کنيد.

جزو آن دسته از انسانهايی نباشيد که با شنيدن صدای زنگ ساعت، با عصبانيت از خواب بيدار می شوند و می گويند: من بدبخت باز هم بايد سر کار بروم، ای کاش امروز جمعه بود.


2. نرمش در رختخواب. کشيدن دست و پا، تا کل بدن از خواب بيدار شود و آماده فعاليت گردد.

3. تنفس عميق. به گونه ای که تمام سموم بدن دفع گردد و اکسيژن به سلولهای بدن برسد.

4. يک ليوان آب به همراه ليموترش بنوشيد تا محيط بدنتان قليايی شود. وقتی محيط بدن اسيدی باشد تمام سيستم آن کُند کار ميکند. بدن خوب، بدنی است که PH آن بالای 7 باشد، پس بايد آن را در حالت قليايی نگاه داشت تا سيستم، بسيار عالی کار کند.

5. ورزش و نرمش يا پياده‌روی و حرکات فيزيکی. برای آمادگی کامل بدن در جهت فعاليتهای روزانه، دقايقی ورزش کنيد. اگر امکان انجام آن در بيرون خانه نيست، می توانيد در منزل ورزش کنيد.


6. جملات تاکيدی مثبت را مدام تکرار کنيد. (جملاتی پيرامون اقتدار و توانمنديهای خود برای خلق يک زندگی زيبا):
- من بهترين روز زندگی ام را آغاز کرده ام.
- من امروز روز پر حاصلی خواهم داشت.
- ارتباطات قشنگی برقرار خواهم کرد.
- من امروز به تمام اهدافم خواهم رسيد و... .
شما در واقع با يک سرمايه گذاری احساسی و باور قشنگ، در هر صبح به اين نقطه می رسيد که زندگی درخدمت شماست و هر قدمی که برميداريد به اهدافتان نزديکتر می شويد. پيامی را که در سپيده دمان به ضمير ناخودآگاه تان می دهيد، روحيّه و باورهای شما را عالی می کند، سلامتی جسمی و انرژی دلچسبی به شما می دهد تا بتوانيد يک روز بسيار زيبا را به شب برسانيد.

7. سوالات قدرت آفرين. من به خاطر چه چيزهايی در زندگی ام احساس خوشحالی و خوشبختی می کنم؟ من امروز به خاطر داشتن چه نعمتهايی در زندگی ام افتخار می کنم؟ من چه کسانی را در زندگی ام دوست دارم؟ من به خاطر چه چيزهايی بايد امروز از خدا تشکر کنم؟
با اينگونه سوالها، ضميرناخودآگاه در جستجوی خوشبختی های زندگی شما خواهد بود. سوال درست، شما را به جواب درست می رساند، به روحيّه خوب، به يک روز شگفت انگيز. نفس سوال درست، شما را به وادی خودآگاهی می برد تا در غفلت زندگی نکنيد و حواستان به کارهايی که انجام می دهيد، چيزهايی که موجب خوشحالی و شکرگزاری شماست، آنچه داريد و زندگی شما را قشنگ می کند، باشد. وقتی اين سوالات زيبا را، با اولين تابش خورشيد از خود می پرسيد، می دانيد يعنی چه؟ يعني سبد گلی براي روح و روانتان، براي باورهايتان. يعنی حال خوب، انرژی، يک روز قشنگ، خوشحالی و شکرگزاری. سپاسگزاری، قدرت و انگيزهای را که برای خلق يک روز پر تلاش نياز داريد برای شما مهيا می کند. وقتی سوال می کنيد: چرا من از زندگی خود راضی هستم؟ يعني اصلاً احتمال ناراضی بودن را هم به خود نمی دهيد.

برايان تريسی می گويد: به ياد داشته باشيد که قدرت شما از فکر و ذهنتان نمی آيد، قدرت شما از قلب و دل و احساسات شما دستور می گيرد. زيبايی ها را در دل، احساس کنيد تا احساس قدرت و امنيت کنيد.


8. مطالعه چند صفحه کتاب و يا شنيدن سی دی های آموزشی و انگيزشی برای تغذيه ذهن، با اين کار شما خود را آماده خلق يک روز شگفت انگيز خواهيد کرد.

9. چشم اندازها و هدفهای تان را مرور کنيد. به صفحه آرزوهای تان بنگريد و خلق شده آنها را تصور و تجسم کنيد. با اين کار در واقع شما، خود را مسلط بر زندگی می دانيد، رهبر و قهرمان زندگی، نه قربانی.

به ياد داشته باشيد که مرکز کنترل شما در وجود مقدس خود شماست و نه در دنياي بيرون.
«از شما می خواهم، اين نُه توصيه را به مدت يک ماه عمل کنيد تا به عادتی در زندگی تان تبديل شود».

با جمله‌ای از پیکاسو، از بزرگترین هنرمندان معاصر این مقاله را به پایان می‌رسانم:
من همیشه آن کاری را انجام می‌دهم که نمی‌توانم انجام دهم تا اینکه بتوانم چگونگی انجام آن کار را یاد بگیرم!

دوستدار شما دکتر علیرضا آزمندیان


جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین موفقیت در 150 روز کلیک کنید



نظر کاربران

امیرحسین شاهنشینی امیرحسین شاهنشینی 3 سال پیش
Good
معصومه گلستانی معصومه گلستانی 3 سال پیش
سلام آقای دکتر آزمندیان از شما کلام شیرین وپرانرزیتان تشکر میکنم امروز صبح موقع بیدار شدن درست مانند مقاله شما با تمام وجودم از خدا واعضای بدنم ازخانواده ام تشکر وشکرگزاری کردم وحس خیلی خوبی دارم و حتما ادامه می دهم
محمد رضا رنجبر محمد رضا رنجبر 3 سال پیش
Mesle hamishe ali😍
مجید بلبلی مجید بلبلی 3 سال پیش
واقعا به شاگردی شما افتخار میکنم
الناز شکری الناز شکری 3 سال پیش
سلام خدمت استاد گرامی واقعن شما پراز انرژی مثبت هستین و من هر روز صبح با تمام انرژی خدای خود را صدا میزنم وبابت انسانهای چون شما که سر راهم قرار داده شکر میکنم الهی شکرت شکرت سپاس از شما خدا خیرتون بده🙏
احمد پورافشین احمد پورافشین 3 سال پیش
سلام. سلام به خدا سلام به دوست خوبم استادم جناب دکتر آزمندیان سلام به همه شما دوستان و اعضا محترم سایت. خیلی خیلی خوشحالم که با شما هستم و حال خیلی خوبی دارم و خداوند بخشنده را بابت این نعمتش شکرگذارم. من خوب میدونم که هیچی نمیدونم عادت های بامدادی کمک بزرگی به بنده میکنه لطفا بازم کمکم کنید ممنونم.
محبوبه سرلک سرلک محبوبه سرلک سرلک 3 سال پیش
استاد عزیز نوبلیم تنها صدای شماست که ارامبخش وجود من است از اینکه هستی سپاسگزارم.
محبوبه سرلک سرلک محبوبه سرلک سرلک 3 سال پیش
استاد عزیزنوبلی ام تنها صدای دلنشین شما وسخنان زیبای شماست که به من ارامش میدهد از اینکه هستید سپاسگزارم وبابت نوبل سپاسگزارم
مریم قابل مریم قابل 3 سال پیش
سلام استاد مثل همیشه عالی بی نظیر احسنت برشما
زهره میرلوحی زهره میرلوحی 3 سال پیش
سلام ای پیام رسان زیباییها و شادیها شما یکی ازقشنگ ترین و اثر بخشترین اتفاقهای زندگی من هستید دوستتان دارم و سبد سبد گل نشاط، سلامتی ، سعادت و کامیابی برای شما و خانواده محترمتان آرزو مندم🌹🌹🌹🌹🌹🌹
الهام مسرورچهر الهام مسرورچهر 3 سال پیش
بسیار کاربردی و عالی بود استاد عزیزم 😍 ما نوبلی ها دلتنگتون هستیم
آزیتا طاهری آزیتا طاهری 3 سال پیش
سلام وسپاس از این همه لطف به شاگردی شما افتخار میکنم و خداراشاکرم بابت موهبتهای الهی که عطا‌ کرده و یکی از عالیترینهاشما هستید خدا یار و یاورتان باشد استاد بزرگوار
علی علوی علی علوی 3 سال پیش
باعث افتخاری دکتر
فیروزه اشرفی فیروزه اشرفی 3 سال پیش
سلام و سپاس از توصیه های بسیارعالی و آموزنده شمااستاد عزیز
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.