قدرت کلمات در زندگی!

قدرت کلمات در زندگی!

معجزه کلام و قدرت شگفت انگیز واژه ها

بخوان، بشنو، بگو!

وقتی به این سه فکر می‌کنی، به نظر تو چه چیز مهم و مشترکی در درون‌شان نهفته است؟ درست است: واژه‌ها و کلمات! می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که:
تو هر آن‌چه را که بخوانی، می‌شوی!
تو هر آن‌چه را که ببینی، می‌شوی!
تو هر آن‌چه را که بگویی، می‌شوی!
کلمات، صرفاً سازندگان جمله‌ها نیستند! آن‌ها سازندگان دنیای ما هم هستند! قدرت کلمات، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در دنیا وجود دارد، اما متأسفانه اکثر ما آن را جدی نمی‌گیریم.

کلام، اندیشه و احساس هر سه با یکدیگر مرتبط هستند.

بنابراین، با در دست گرفتن کنترل یکی از این سه عامل، می‌توانی دو مورد دیگر را نیز تحت کنترل و اختیار خودت دربیاوری.
شاید بیشترین کلماتی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنی و آن‌ها را تکرار می‌کنی، قدرتمندترین کلمات تو هم باشند. اما سؤال مهم این است که چه احساسی در شبانه‌روز خودت داری؟ به عبارتی شکل زندگی تو چگونه است؟ آیا کلماتی که به کار می‌بری سازنده‌اند یا نابودکننده؟ آیا در تو امید ایجاد می‌کنند یا ناامیدی؟
بدانید که کلمات می‌توانند باعث ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق شوند و می‌توانند یک جمعیت را به حرکت وادارند و البته برعکسِ این موضوع هم می‌تواند اتفاق بیفتد! به عنوان مثال، نمی‌توانی در مورد کمبود و فقر صحبت کنی و انتظار ثروت و فراوانی داشته باشی!
تو با کلماتی که استفاده می کنی ، مغز و ذهنت را برنامه ریزی می‌کنی. بنابراین، اگر از نتایجی که در زندگی می‌گیری راضی نیستی، بهترین کار این است که برنامه ریزی نرم افزار ذهنت را تغییر دهی.
آری ، کلامت را عوض کن تا جهان تو عوض شود، چرا که کلام تو همان جهان توست. این قانون مهمی است که باید به آن توجه داشته باشی.




کلمات همچنین بر روی ضمیر ناخودآگاه ما تأثیر عظیمی دارند و شما هم خوب می‌دانید که ضمیر ناخودآگاه، چگونه تأثیر و کنترلی بر روی انسان دارد!
به عنوان مثال، وقتی به خودتان می‌گویید: من می‌توانم یا من نمی‌توانم، آیا تأثیرات روانی، احساسی و عملکردی این دو کلمه بر روی‌تان در مواجهه با مشکلی، یکسان خواهد بود؟ قطعاً این چنین نیست. می‌توانم، بار روانی و احساسیِ متفاوتی با نمی‌توانم دارد!
تو به آن‌چه درباره‌ی خودت می‌گویی، بیشتر از آن‌چه دیگران درباره‌ی تو می‌گویند، باور داری. در واقع این که چقدر خودت را باور داری، چقدر شخصیت خودت را دوست داری و چگونه به خودت فکر می‌کنی، تعیین می‌کند که دیگران چگونه درباره‌ی تو فکر کنند.
این‌که چگونه به خودت فکر می‌کنی به این معناست که چگونه با خودت حرف می‌زنی و چه کلماتی را به خودت نسبت می‌دهی.
هرگاه واژه‌ای بر زبان می‌آوریم، چه خوب و چه بد، در واقع به آن‌چه می‌گوییم، جان می‌دهیم. معروف است که ما میوه‌ی کلمات خود را می‌خوریم. این جمله بدان معنی است که ما آن‌چه را که می‌گوییم، به دست می‌آوریم.
حتی در مواقع بیماری هم، آن چیزی که به خود می‌گوییم بسیار می‌تواند در روند سلامتی یا بدحالی بیشتر ما تعیین کننده باشد. کلمات منفی می‌توانند بر سلامت ما هم تأثیر بد بگذارند. بنابراین بهتر است در چنین شرایطی از الفاظ و کلمات مثبت استفاده کنیم.
همچنان که آشیل (نمایش‌نامه‌نویس یونان باستان) در جمله‌ای زیبا می‌‌گوید: کلمات، پزشکِ ذهن بیمار هستند.



فلورانس اسکاول‌شین (نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی که با کتاب "چهار اثر" در ایران شناخته می‌شود) اعتقاد دارد که بسیاری از مردم به هنگام گفتگو، کلماتی مخرب را ادا می‌کنند مثل: مریضم، ورشکست شدم، جانم به لبم رسید، بد شانسم و...
به یاد داشته باشید: از سخنان شما، بر شما حکم خواهد شد. کلام‌تان بی‌اثر باز نخواهد گشت و آن‌چه را بر زبان رانده‌اید به‌جا خواهد آورد. پس کلام‌تان را عوض کنید، تا جهان شما دگرگون شود! آری، هر کلمه‌ای که به زندگی تو وارد می‌شود (چه از طریق ذهن و افکار، خواندن، شنیدن و...)، همه چیز را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد. ممکن است این تأثیر آنی و بلافاصله باشد و یا به مرور زمان تأثیراتش دیده شود. حال نکته‌ی مهم این است که کلمات، توسط انسان‌ها به زندگی یکدیگر وارد می‌شوند!
بنابراین، شما هم با به کار بردن کلمه‌ای، بر روی زندگی شخصی دیگران تأثیرگذار خواهید شد. پس تا آنجا که ممکن است باید با کلمات‌تان بتوانید دانش، قدرت و انرژی زیبایی به زندگی دیگران بدهید.
اگر بخواهم به دو رسالت از رسالت‌های مهم انسان در زندگی‌اش اشاره کنم، قطعاً خواهم گفت که این دو: ورود کلمات زیبا و قدرتمند به درون ذهن و زندگی خود و همچنین ورود و بیان کلمات زیبا به زندگی دیگران است.



پس به قدرت کلمات و واژه ها بیشتر بیندیش!
با ضرب‌المثلی ژاپنی، این مقاله را به پایان می‌رسانم:

اگر فریاد بزنی به صدایت گوش می‌دهند و اگر با احترام بگویی به کلامت! قدرت کلماتت را بالا ببر نه حجمِ صدایت را!
دوستدار شما دکتر علیرضا آزمندیان



جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره آنلاین موفقیت در 150 روز کلیک کنید




نظر کاربران

معصومه گلستانی معصومه گلستانی 3 سال پیش
سلام استاد عزیز معجزه کلام در زندگی روزمره خودم خیلی احساس کردم واز استادتشکر میکنم بیشتر مواظب کلام خود باشم که اثر خوبی روی خودم وحتی دیگران داشته باشد
زیبا قانع زیبا قانع 3 سال پیش
کلام عصای معجزه گر توست
مریم قابل مریم قابل 3 سال پیش
سلام استاد چه دل نشین بودوتامل برانگیز. ممنونم
محمد علی باباصفری محمد علی باباصفری 3 سال پیش
سلام خدمت پروفسور آزمندیان خداوند طول عمر باعزت وصحت و سلامتی به خودتون و خانوادتون بدهد انشا الله سالیان سال زنده باشی و مردم ایران از دانسته های شما استفاده کنند دوستون دارم
زهرا کاهه زهرا کاهه 3 سال پیش
استاد عزیز و گرامی سلام بهرمند شدم از کلام دلنشین شما
مهدی مرادی مهدی مرادی 3 سال پیش
استاد عزیز را درود و انشالله که بتوانم به خوبی از این سخنان ناب شما در زندگی روزمره استفاده کنم
نجمه یزدان پناه نجمه یزدان پناه 3 سال پیش
با سلام و خداقوت، مثل همیشه عالی 🌹، واقعا ممنونم ازتون جناب پروفسور آزمندیان عزیز 🙏🌹
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.