قدرت تمرکز

قدرت تمرکز

مقدمه
ذهن پریشان، مضطرب، آشفته و پراکنده، به سرعت خسته و نا امید می شود و بنابراین، نه تنها توانایی حل مشکلات را ندارد بلکه انسان را به سرعت خسته، تنبل و بی ارزش می کند.
شما با داشتن ذهنی غیر متمرکز، ناتوان هستید ، قادر به کنترل آن نیستید ، و نمی‌توانید بر آن تکیه کنید تا شما را به سلامت به مقصد خود ببرد.
برای رسیدن به موفقیت، راه دیگری غیر از تسلط پیدا کردن بر ذهن خود را ندارید.
شما باید ذهن و توجه خود را کنترل کنید و آن را به کارها، مطالعات و یا اهداف تان هدایت کنید. اما چگونه این کار ممکن خواهد بود؟
به راستی داشتن ذهنی متمرکز در کارها، چگونه تاثیری بر زندگی مان دارد؟
این مقاله به این می پردازد که چگونه می توان با داشتن تمرکز در همه امور زندگی، به موفقیت نزدیک تر شد.



تمرکز به طور کلی به معنای متوجه کردن و ثابت نگه داشتن فکرتان، بر روی یک عمل، کار، تصویر یا نوشته یا مجموعه‌ای از افکار است.
اما اگر بخواهم به موازات این تعریف، تعریفی دیگر از تمرکز را ارائه کنم، باید گفت که:
تمرکز، به معنی به طور کامل در زمان حال و موقعیت کنونی بودن است. به عبارتی این که شما درحالی که مشغول به کاری هستید به کار دیگری فکر کنید  به این معنی است که تمرکز ندارید!
انسان در هر لحظه به هرآنچه که تمرکز کند، بازتاب آن را در روحیه و فکر خود حس می‌کند، مثلاً تمرکز روی یک گل، در انسان روحیه‌ی شاد و فکر مثبت ایجاد می‌کند. تمرکز روی یک تصویر دلخراش ، انسان را افسرده کرده و افکاری منفی و یأس‌آور را در ذهن به‌ وجود می‌آورد.
تمرکز روی خاطرات خوب گذشته، انسان را به وجد می‌آورد، و تمرکز روی خاطرات منفی و دردناک گذشته، انسان را افسرده می‌کند.
به‌ هر حال هر توجه و تمرکز، تأثیر بسیار مهمی روی ضمیر ناخودآگاه انسان خواهد داشت.



باید از این خاصیت در برنامه‌ریزی ضمیر ناخودآگاه استفاده ‌کنید و مرتباً با تمرکز روی خاطرات خوب گذشته‌ی خود، و یا خیال‌پردازی‌های زیبای آینده، سیگنال‌های مثبت در ضمیر ناخودآگاه خود به وجود بیاورید و باورهای عالی در خود بسازید و خوبی‌ها و نیکی‌ها را به سوی خود جذب کنید تا در نهایت، دنیای خود را شاد و پُرامید بیا‌فرینید.
یکی از مهم ترین کارهایی که برای تقویت فکر و افزایش میزان تمرکز باید انجام داد، دسته بندی افکار به دو دسته ضروری و غیرضروری است. چرا که شرایط زندگی شهرنشینی و ماشینی امروز، که یکی از مهم ترین ویژگی هایش، سرعت در همه چیز است، به گونه‌ای پیش می‌رود که ذهن ما دائم درگیر افکار مختلف است و هر کدام از این افکار حتی ساده‌ترین آن ها بخشی از تمرکز و انرژی مغز را از بین می‌برد.
بنابراین، هر فکری که به ذهن تان رسید را باید به سرعت بررسی کنید و بدانید که جزء کدام دسته از افکار است: ضروری یا غیرضروری!
افکار غیرضروری را از خودتان دور کنید و سعی کنید ذهنتان را آزاد نگه دارید.
حال شما‌، همواره سعی کنید تمام توجه ها و تمرکزهای خود را کنترل کنید و آن ها را در جهتی خلق دستاورد و هدفی استفاده کنید.


این را بدانید که:
خورشید هم، با همه قدرتی که دارد، تنها زمانی می تواند آتش روشن کند که یک ذره بین، پرتوهایش را در یک نقطه متمرکز کرده باشد.
همواره بر سوژه‌های زیبا تمرکز کنید؛ اعم از سوژه‌های زیبایی که در دنیای فیزیکی و خارج از وجود شماست و چشم سر می‌بیند و پدیده‌های زیبایی که می‌تواند در ذهن شما شکل گیرد و چشم دل شما را به آن مشغول کند. مثل خاطرات زیبای گذشته و یا خیال‌پردازی‌های زیبای آینده؛ همه‌ی این‌ پدیده‌ها می‌توانند به عنوان سیگنال‌های ورودی ضمیر ناخودآگاه شما اثرات عمیق و مطلوبی در زندگی شما ایجاد کنند.
اگر انسان تمرکز نداشته باشد، آسیب های بسیاری در زندگی اش خواهد دید که من به چند نمونه از آن اشاره می کنم:
نداشتن تمرکز، احساس سردرگمی به انسان تزریق می کند.
نداشتن تمرکز، باعث تحلیل انرژی می شود و در نتیجه همواره انسان احساس خستگی خواهد داشت.
نداشتن تمرکز، جون باعث می شود که کارها به درستی انجام نشود، در نتیجه احساسی از بیهودگی را به انسان می دهد وحتی در مواردی باعث افسردگی می گردد.
و بسیاری مواردی دیگر...
بنابراین، فقدان تمرکز نتیجه اش شکست در کار و زندگی خواهد بود. و انسان بدون داشتن آن، به هیچ وجه نمی تواند به درستی، کارهایش را به انجام برساند.


نتیجه گیری:
افزایش تمرکز و استفاده از قدرت آن، یکی از ویژگی‌هایی است که در دنیای امروز برای رسیدن به موفقیت، به آن نیاز دارید.
بدون داشتن تمرکز، هیچ گونه موفقیتی، در زندگی بدست نمی آید!
 به عبارتی، فقط توانایی داشتن تمرکز بر روی هر چیزی که انجام می‌دهید، به طور یقین شما را به موفقیت، شادی و رضایت می رساند.
تمرکز، معجزه می کند و شما را در بحرانی ترین شرایط و بدترین نوع مشکلات، خلاق و سرشار از ایده های تازه، نگه می دارد.
در واقع، تمرکز، مانند اشعه های همگرایی است، که نقطه کانونی کنش فعلی شما و یا هدفی که دارید را روشن می‌کند و بنابراین شما می توانید آنها را به وضوح ‌ببینید و توجه خود را بر آن متمرکز کنید. آنگاه می توانید به سادگی به اهداف و خواسته هایتان برسید.

دوست دار شما : دکتر علیرضا آزمندیان



نظر کاربران

نفیسه اسکندری نفیسه اسکندری 4 سال پیش
با سلام . بسیار خورسندم یک پیام باعث آشناییت من با شما و محصولاتتان شده . مقالات شما به من قدرت حرکت بیشتری در راه رسیدن به اهدافم میده . سپاس از شما استاد ارجمند
آرش جباری آرش جباری 4 سال پیش
نکات خوبی داره و خیلی میتونست کاملتر هم باشه.
عثمان صوفی عثمان صوفی 4 سال پیش
عااااااااااااالی بهترین چیزی ک میشه گفت اینه که بگم هاااااااالیه آقای دکتر آزمندیان بنظر خودم یه دونه است و هیچکس توانایی مثل اون بودن رو نداره آقای دکتر خیلیییی ممنونم از شما و راهنماییهایتان مشیر زندگیم از وقتی تغییر پیدا کرد ک من با شما و محصولات معجزه آسای شما آشنا شدم همیشه سربلند و مانا باشید 🌷❤❤❤❤❤❤❤❤🌷🌷🌷🌷🌷
نصرالله کاظمی نصرالله کاظمی 4 سال پیش
سلام استاد سپاس از مقاله هایی بسیار عالی و کاربردیتون.به نظر من تمرکز مانند نوک پیکانی هست که هر چه تمرکز بیشتر باشه نوک پیکان ما تیزتره و برنده تر خواهد شدو از هر مانعی عبور خواهد کرد. درود و سپاس از شما.دوستون دارم پیروز باشید
نصرالله کاظمی نصرالله کاظمی 4 سال پیش
سلام استاد سپاس از مقاله هایی بسیار عالی و کاربردیتون.به نظر من تمرکز مانند نوک پیکانی هست که هر چه تمرکز بیشتر باشه نوک پیکان ما تیزتره و برنده تر خواهد شدو از هر مانعی عبور خواهد کرد. درود و سپاس از شما.دوستون دارم پیروز باشید
فردیس عسکریان فردیس عسکریان 4 سال پیش
سلام استاد عزیز خیلی خیلی خیلی عالی بود.. ممنون داخل کتاب شکستن مرزهای عملکرد از انسان بدون تمرکز به عنوان (آدم های زرنگی که هیچ وقت موفق نمی شوند!) اسم برده شده.. ک خیلی مناسب افرادیه ک حتی خیلی باهوشن اما تمرکز ندارن توی کار یا دائم از این شاخه ب اون شاخه میرن.
علی اکبر میرزاخانی علی اکبر میرزاخانی 4 سال پیش
سلام و درود بسیار عالی بود به هر آنچه که تمرکز کنیم آنرا خلق خواهیم کرد. علی اکبر میرزاخانی یک خلق کننده نوبلی 🌹🌹🌹❤🌹🌹🌹
عادل جاوید منفرد عادل جاوید منفرد 4 سال پیش
بسیار عالی و مفید....سپاس بابت بودنتون...
افسانه لطفی نژاد افسانه لطفی نژاد 4 سال پیش
من به این نتیجه رسیدم که باید هرچیزی رو بخوام باید روی آن خواسته ام تمرکز کنم تا بدست آوردم بهترین راه رسیدن به هدف فقط تمرکز استاد گرامی ممنونم ازافکارزیبای شما که به من انتقال می دهی من ویس خیلی ازاین دکتر را گوش کردم ولی فقط شما تاثیرگدارهستین سپاسگزارم 🙏🙏🙏🙏❤❤❤
یاسین اسدی یاسین اسدی 4 سال پیش
با سلام خدمت استاد گرامی و عزیزم بسیار ممنون از این متن خوب و مفید واقعا تمرکز در زندگی بسیار مهم است و دلیل موفقیت های ماست ممنون از اینکه اینهمه به ما لطف دارید و این متن را برای ما آماده ساختید
فهیمه یدی فهیمه یدی 4 سال پیش
سلام بارقه هایی از امید در دلم روشن شد اندیشه شما در قالب این جملات نوری در برابر قدمهایم هست مدتی بود که روی کارم و زندگی ام تمرکز نداشتم امیدوارم بتوانم با استفاده از این تجربه شما موفق شوم سپاسگذارم
Mahdi Molaei Mahdi Molaei 3 سال پیش
استاد ازمندیان عزیز وجود شما توی زندگی من واقعا نمونه روشن یک معجزه بود.ازتون سپاسگذار و خداوند رو شاکرم ❤
امین الوند امین الوند 3 سال پیش
فوق العاده
برای ارسال نظر لطفا ابتدا عضو سایت شوید یا اگر عضو هستید وارد حساب کاربری خود شوید.